Gå til innhold

Skjermkort, HP COMPAQ dc7800

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å kjøpe et nytt skjermkort til denne PCen, så jeg kan spille spill som Fallout 3 og Crysis med ganske grei grafikk. Det første jeg da lurer på er om noen kan anbefale et godt skjermkort til 1500-2000 kroner? Gjerne lavere, om det virkelig finnes såpass bra kort til så lav pris.

Det andre jeg lurer på er om denne pcen støtter de fleste skjermkort? Fant et litt eldre skjermkort som jeg tenkte på å bruke som en midlertidig løsning (bilde under), men den passa ikke. Tenkte at dette enten var en dårlig løsning av HP eller at de har endret inngangene på skjermkortene med tid.

post-122579-1243439472_thumb.jpg

Så det jeg trenger er et godt skjermkort til en fornuftig pris (1500-2000kr) som kan dra spill som Crysis på greie settings, som også passer til PCen om dette skulle være et problem. Takker for alle svar :)

Og et annet raskt spørsmål: Holder 2GB ram, eller burde jeg kjøpe en GB ekstra? Er Vista Business.

Endret av Patney
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags prosessor har du (høyreklikk på Datamaskin, Egenskaper), og hvor mye RAM har du?

Heldigvis for deg at det gamle kortet ikke passer, for AGP-slot er avlegs. Er PCI-express slot du har, og da er det nok av utvalg av skjermkort! :)

Endret av FrodeA
Lenke til kommentar

Godt å høre at det kortet er avleggs. Har gått og bekymret meg for det :)

Prosessoren er en Intel® Core™2 Quad Q9300 processor (2.50 GHz, 6 MB L2 cache, 1333 MHz FSB). Og den har allerede 2GB ram. Litt kjedelig når alt på PCen er ganske dugelig bortsett fra at den har et integrert skjermkort, som hindrer meg fra å spille noe annet enn Sims 2.

Lenke til kommentar
Godt å høre at det kortet er avleggs. Har gått og bekymret meg for det :)

Prosessoren er en Intel® Core™2 Quad Q9300 processor (2.50 GHz, 6 MB L2 cache, 1333 MHz FSB). Og den har allerede 2GB ram. Litt kjedelig når alt på PCen er ganske dugelig bortsett fra at den har et integrert skjermkort, som hindrer meg fra å spille noe annet enn Sims 2.

Se det ja, ikke så altfor dårlig prosessor heldigvis! :) Og 2GB ram. Kunne nok muligens spandert på deg 2GB til, men da må du få noen som er like til de som er der fra før (ikke nødvendigvis merke, men frekvens og CL må være lik).

MEN, over til skjermkorta..Av nVidia-kort ville jeg kanskje valgt et GTX 260 til ditt oppsett. Hvis jeg skulle valgt ATi, ville jeg gått for HD4890.

Edit: Sjekk Komplett.no denne uken. God pris på dette kortet:

https://prisguiden.no/goto.php?prod...1&cat_id=30

Endret av FrodeA
Lenke til kommentar

Gjør nok det. Dette kortet må ha 2x PCI-express strømtilkoblinger. Og det følger nok ihvertfall med en slik overgang til PCI express strøm fra 2x4 pin molex. Hvis ikke det følger med 2..

Meget godt kjøp om jeg må si det selv..

Lenke til kommentar

Tar jeg ikke helt feil så er CPU viften noe spesiell og vil ta en del plass. Dobelltsjekk og trippelsjekk om du har rom for store grafikkort. Tenker da på lengde og dual slot/ singel slot.

Husk at powersupplyen ikke er veldig kraftig i disse løsningene. Det kraftigste grafikkortet som er offisielt støttet av HP på dc7800 er et ATI HD3650

Edit: PSU er på 365W.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Fader, så den funker ikke? Visste det var for godt til å være sant :(

Jeg antar at strømforsyningen til kortet ikke kan være høyere enn 365w på min PC, riktig? Noen har som noen omtrent like gode alternativer til en grei pris?

Lenke til kommentar

Bump :(

1- Er det å bytte strømforsyning så lett som dette? Det er sjeldent forskjeller mellom PCer når det gjelder dette? Og jeg tror ikke jeg har sånn håndleddgreie, er den helt nødvendig?

2- Om jeg kjøper den strømforsyningen, så har jeg 500kr mindre på skjermkort, så da blir jeg nødt til å kjøpe et litt billigere et. Så har noen noen gode forslag til et skjermkort på 1000-1500kr som krever max 500w?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...