Natrium Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Bruker: Natrium. Utfordring: Bruke min nye 75-300mm så mye som mulig. Deltakernivå: Kandidat Pingle Utstyr: Sony Alpha A350 med Sony 75-300mm(SAL-75300)(På noen bilder kan det hende at jeg bruker Sony 18-70mm ) Jeg skal prøve, så godt jeg kan, å følge utfordingen og levere 4 bilder i uken. Som mange andre har jeg også eksamen, riktignok bare én, men den kan stoppe bildeinnlevering noen dager. Jeg fikk nettopp en 75-300mm, som jeg skal bruke så mye som mulig. Jeg gleder meg til å få kritikk på bilder tatt med det, siden jeg har aldri tatt bilder med tele-zoom-objektiv før og jeg har lyst til å bli bedre og bedre. Natrium EDIT: Har endret til pingle, etter at jeg bare har levert inn 3 bilder på 13 dager Endret 13. juni 2009 av Natrium Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (På noen bilder kan det hende at jeg bruker Sony 18-70mm ) ... siden jeg har aldri tatt bilder med zoom-objektiv før og jeg har lyst til å bli bedre og bedre. Har du aldri brukt 18-70en før da? Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 jeg har aldri tatt bilder med zoom-objektiv før Det er det eneste du har tatt bilder med. Det du mener er tele-zoom Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Skjer a? Hadde håpet du kunne vise meg noe kult med den nye linsen din Endret 5. juni 2009 av SjitHue Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Det stemmer Øyjor'n. Skrivefeil fra min side. Jeg beklager den voldsomt treige starten min. Hadde faktisk glemt hele greia. Men nå kommer det et bilde. Jeg var på fotballbanen i dag og tok med kamerat mitt for å se om jeg fikk tatt noen bilder. Det jeg ble mest fornøyd med var dette: 7. Juni - Fotball Endret 11. juni 2009 av Natrium Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 11. Juni- Stein på stein.. Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg hadde blitt veldig glad hvis noen tok seg tid til å gi litt kritikk, både ris of ros, på bildene mine. Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) 12. Juni- Jernvaier Jeg er ikke veldig fornøyd med resultatet, men jeg følte at jeg måtte legge ut et. Så her er det: Hadde blitt glad hvis noen tok seg tid til å gi meg tips til hva jeg kan gjøre bedre, og hva som er bra, på de bildene jeg har tatt til nå Endret 13. juni 2009 av Natrium Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 12. Juni- Jernvaier Jeg er ikke veldig fornøyd med resultatet, men jeg følte at jeg måtte legge ut et. Så her er det: Hadde blitt glad hvis noen tok seg tid til å gi meg tips til hva jeg kan gjøre bedre, og hva som er bra, på de bildene jeg har tatt til nå Du har ikke skikkelig fokus på stålstengene slik at da blir det hverken fugl eller fisk. Jeg vil tippe at 70-300mm-eren din ikke fokuserer så nærme. Eller så har du ikke truffet rett med fokus. Ideen er verdt å utforske viderere. Tom Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) 12. Juni- Jernvaier... Du har ikke skikkelig fokus på stålstengene slik at da blir det hverken fugl eller fisk. Jeg vil tippe at 70-300mm-eren din ikke fokuserer så nærme. Eller så har du ikke truffet rett med fokus. Ideen er verdt å utforske viderere. Tom Jeg tok det med 75-300mm-eren, som jeg sikkert ikke greide å holde helt stille + at det sikkert ikke greide å treffe helt på fokusen. Jeg har tenkt å gå tilbake og ta noen fler bilder, forhåpentligvis med bedre resultat Da tar jeg nok med meg 18-70mm'eren.. Tusen takk for kritikken Endret 13. juni 2009 av Natrium Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Stein på stein har et bra potensiale, mange fine teksturer; gjerdet med soppangrep (?), gresset på toppen og teksturen i steinene selv. Men synes ikke komposisjonen sitter helt. Kan såvidt se en annen type stein nederst, er det mulig å gjøre mer ut av denne så en får klart oppdelte bildeflater? Nå blir det litt «stein med noe småtteri øverst og nederst», tror kanskje det hadde gjort seg om de steinene som er hovedmotivet hadde blitt satt inn i en eller annen sammenheng. Men dette er bare min mening. Og jeg vet ikke om jeg ville hørt på den. Enig med Tom angående det siste bildet. Få fokus til å sitte riktig, så er dette et knallbilde. Ville kanskje også komponert så wirene dekker rundt 2/3 av bildeflaten. Nå oppstår det en slags spenning når du nesten deler bildet i to, og vet ikke om jeg synes denne er helt heldig. Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Stein på stein har et bra potensiale, mange fine teksturer; gjerdet med soppangrep (?), gresset på toppen og teksturen i steinene selv. Men synes ikke komposisjonen sitter helt. Kan såvidt se en annen type stein nederst, er det mulig å gjøre mer ut av denne så en får klart oppdelte bildeflater? Nå blir det litt «stein med noe småtteri øverst og nederst», tror kanskje det hadde gjort seg om de steinene som er hovedmotivet hadde blitt satt inn i en eller annen sammenheng. Men dette er bare min mening. Og jeg vet ikke om jeg ville hørt på den. Steinen ligger bak garsjen vår, så det blir ikke vanskelig å ta et nytt bilde. Som jeg kommer til å gjøre. "...steinene som er hovedmotivet..." Helt enig, det skal jeg prøve på Enig med Tom angående det siste bildet. Få fokus til å sitte riktig, så er dette et knallbilde. Ville kanskje også komponert så wirene dekker rundt 2/3 av bildeflaten. Nå oppstår det en slags spenning når du nesten deler bildet i to, og vet ikke om jeg synes denne er helt heldig. Som jeg har skrevet over; Jeg bor noen minutter fra motivet, så jeg har tenkt å gå bort dit igjen. Kanskje i morgen, hmm.. 01:12.. sener i dag Tusen takk for kommentar Setter pris på det! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Det er bra at du har slike motiver i nærmiljøet. Da er det lett å komme seg ut å prøve ut etterhvert som man lærer seg noe nytt. Jeg har et et sett med motiver jeg besøker jevnlig for å prøve ut nye ting. Og så har jeg de som jeg aldri klarer å lage noe bra ut av ... Tom Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Det er bra at du har slike motiver i nærmiljøet. Da er det lett å komme seg ut å prøve ut etterhvert som man lærer seg noe nytt. Jeg har et et sett med motiver jeg besøker jevnlig for å prøve ut nye ting. Og så har jeg de som jeg aldri klarer å lage noe bra ut av ... Tom Jeg har også en del av dem Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) 13 Juni- Blått er flott Jeg prøvde meg på litt redigering i dag. Er ikke sikker på om det funker. Hva synes dere? Og hvis noen syns bilde blir for kjedelig, så kan jeg forsåvidt være enig men men, her er bildet: Hvis noen har lyst å se mitt mindre vellykkede forferdelige forsøk på å redigere inn en flamme i horisonten . Bruk spoileren. Endret 14. juni 2009 av Natrium Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) *SLETTET* Endret 14. juni 2009 av Natrium Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 14 Juni- Måke DER! Mitt første fuglebide Hva synes dere? Og husk; dette er mitt første, så vær snille! Kommentarer mottas med glede Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 13. juni med flammen var fy-fy. Det kunne vært laget i paint! Shame on u! 14. Juni var helt greit, måken var kun såvidt ute av fokus! Har desverre ikke tid til å kommentere mer, men bildene dine kommer seg! Keep up the good work, mait! Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 13. juni med flammen var fy-fy. Det kunne vært laget i paint! Shame on u! Haha Det var en grunn til at jeg la det i en spoiler 14. Juni var helt greit, måken var kun såvidt ute av fokus! ja, var litt irriterende at den ikke var helt i fokus. Jeg skal definitivt gjøre flere forsøk. Lenke til kommentar
Guahtdim Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Når du har zoom på maks så er det vanskelig å få stødig og fokusert bilde. Men ett par forsøk til så sitter det nok. Endret 14. juni 2009 av SjitHue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå