Gå til innhold

Junifesten 09 - Natrium - Bruke min nye 75-300mm så mye som mulig.

Anbefalte innlegg

Bruker: Natrium.

Utfordring: Bruke min nye 75-300mm så mye som mulig.

Deltakernivå: Kandidat Pingle

Utstyr: Sony Alpha A350 med Sony 75-300mm(SAL-75300)(På noen bilder kan det hende at jeg bruker Sony 18-70mm :innocent: )

Jeg skal prøve, så godt jeg kan, å følge utfordingen og levere 4 bilder i uken. Som mange andre har jeg også eksamen, riktignok bare én, men den kan stoppe bildeinnlevering noen dager. Jeg fikk nettopp en 75-300mm, som jeg skal bruke så mye som mulig. Jeg gleder meg til å få kritikk på bilder tatt med det, siden jeg har aldri tatt bilder med tele-zoom-objektiv før og jeg har lyst til å bli bedre og bedre.

Natrium

EDIT: Har endret til pingle, etter at jeg bare har levert inn 3 bilder på 13 dager :p

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det stemmer Øyjor'n. Skrivefeil fra min side.

Jeg beklager den voldsomt treige starten min. Hadde faktisk glemt hele greia.

Men nå kommer det et bilde. Jeg var på fotballbanen i dag og tok med kamerat mitt for å se om jeg fikk tatt noen bilder. Det jeg ble mest fornøyd med var dette:

7. Juni - Fotball

post-173101-1244408149_thumb.jpg

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

12. Juni- Jernvaier

Jeg er ikke veldig fornøyd med resultatet, men jeg følte at jeg måtte legge ut et. Så her er det:

post-173101-1244910122_thumb.jpg

Hadde blitt glad hvis noen tok seg tid til å gi meg tips til hva jeg kan gjøre bedre, og hva som er bra, på de bildene jeg har tatt til nå :)

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
12. Juni- Jernvaier

Jeg er ikke veldig fornøyd med resultatet, men jeg følte at jeg måtte legge ut et. Så her er det:

post-173101-1244910122_thumb.jpg

Hadde blitt glad hvis noen tok seg tid til å gi meg tips til hva jeg kan gjøre bedre, og hva som er bra, på de bildene jeg har tatt til nå :)

Du har ikke skikkelig fokus på stålstengene slik at da blir det hverken fugl eller fisk. Jeg vil tippe at 70-300mm-eren din ikke fokuserer så nærme. Eller så har du ikke truffet rett med fokus. Ideen er verdt å utforske viderere.

Tom

Lenke til kommentar
12. Juni- Jernvaier...

Du har ikke skikkelig fokus på stålstengene slik at da blir det hverken fugl eller fisk. Jeg vil tippe at 70-300mm-eren din ikke fokuserer så nærme. Eller så har du ikke truffet rett med fokus. Ideen er verdt å utforske viderere.

Tom

Jeg tok det med 75-300mm-eren, som jeg sikkert ikke greide å holde helt stille + at det sikkert ikke greide å treffe helt på fokusen. Jeg har tenkt å gå tilbake og ta noen fler bilder, forhåpentligvis med bedre resultat :p Da tar jeg nok med meg 18-70mm'eren..

Tusen takk for kritikken ;)

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

Stein på stein har et bra potensiale, mange fine teksturer; gjerdet med soppangrep (?), gresset på toppen og teksturen i steinene selv. Men synes ikke komposisjonen sitter helt. Kan såvidt se en annen type stein nederst, er det mulig å gjøre mer ut av denne så en får klart oppdelte bildeflater? Nå blir det litt «stein med noe småtteri øverst og nederst», tror kanskje det hadde gjort seg om de steinene som er hovedmotivet hadde blitt satt inn i en eller annen sammenheng.

Men dette er bare min mening. Og jeg vet ikke om jeg ville hørt på den. :)

Enig med Tom angående det siste bildet. Få fokus til å sitte riktig, så er dette et knallbilde. Ville kanskje også komponert så wirene dekker rundt 2/3 av bildeflaten. Nå oppstår det en slags spenning når du nesten deler bildet i to, og vet ikke om jeg synes denne er helt heldig.

Lenke til kommentar
Stein på stein har et bra potensiale, mange fine teksturer; gjerdet med soppangrep (?), gresset på toppen og teksturen i steinene selv. Men synes ikke komposisjonen sitter helt. Kan såvidt se en annen type stein nederst, er det mulig å gjøre mer ut av denne så en får klart oppdelte bildeflater? Nå blir det litt «stein med noe småtteri øverst og nederst», tror kanskje det hadde gjort seg om de steinene som er hovedmotivet hadde blitt satt inn i en eller annen sammenheng.

Men dette er bare min mening. Og jeg vet ikke om jeg ville hørt på den. :)

Steinen ligger bak garsjen vår, så det blir ikke vanskelig å ta et nytt bilde. Som jeg kommer til å gjøre. "...steinene som er hovedmotivet..." Helt enig, det skal jeg prøve på ;)

Enig med Tom angående det siste bildet. Få fokus til å sitte riktig, så er dette et knallbilde. Ville kanskje også komponert så wirene dekker rundt 2/3 av bildeflaten. Nå oppstår det en slags spenning når du nesten deler bildet i to, og vet ikke om jeg synes denne er helt heldig.

Som jeg har skrevet over; Jeg bor noen minutter fra motivet, så jeg har tenkt å gå bort dit igjen. Kanskje i morgen, hmm.. 01:12.. sener i dag :p

Tusen takk for kommentar ;) Setter pris på det!

Lenke til kommentar

Det er bra at du har slike motiver i nærmiljøet. Da er det lett å komme seg ut å prøve ut etterhvert som man lærer seg noe nytt. Jeg har et et sett med motiver jeg besøker jevnlig for å prøve ut nye ting. Og så har jeg de som jeg aldri klarer å lage noe bra ut av ...

Tom

Lenke til kommentar
Det er bra at du har slike motiver i nærmiljøet. Da er det lett å komme seg ut å prøve ut etterhvert som man lærer seg noe nytt. Jeg har et et sett med motiver jeg besøker jevnlig for å prøve ut nye ting. Og så har jeg de som jeg aldri klarer å lage noe bra ut av ...

Tom

Jeg har også en del av dem :p

Lenke til kommentar

13 Juni- Blått er flott

Jeg prøvde meg på litt redigering i dag. Er ikke sikker på om det funker. Hva synes dere?

Og hvis noen syns bilde blir for kjedelig, så kan jeg forsåvidt være enig :p men men, her er bildet:

post-173101-1244935689_thumb.jpg

Hvis noen har lyst å se mitt mindre vellykkede forferdelige forsøk på å redigere inn en flamme i horisonten :p . Bruk spoileren.

post-173101-1244974422_thumb.jpg

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

13. juni med flammen var fy-fy. Det kunne vært laget i paint! Shame on u!

14. Juni var helt greit, måken var kun såvidt ute av fokus!

Har desverre ikke tid til å kommentere mer, men bildene dine kommer seg! Keep up the good work, mait!

Lenke til kommentar
13. juni med flammen var fy-fy. Det kunne vært laget i paint! Shame on u!

Haha :D Det var en grunn til at jeg la det i en spoiler :p

14. Juni var helt greit, måken var kun såvidt ute av fokus!

ja, var litt irriterende at den ikke var helt i fokus. Jeg skal definitivt gjøre flere forsøk. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...