Gå til innhold

Kommer det PS3 med bakoverkompabilitet igjen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sony droppet jo støtten for PS2 spill en eller annen gang, men kommer dette noen gang tilbake?

Det har vært en del mer eller mindre bekreftede rykter rundt at et Sony- eid studio har vært i gang med å lage en ps2 emulator en god stund. Når i tilfelle det vil dukke opp, hvor bra kvalitet det vil være, hva slags oppskalering du får, osv, det vites ikke. Samtidig vet vi at Sony ikke tjener noe direkte på ps3 salg, noe de gjør på ps2 salg, selv på det prisnivået den er nå. Så de har ingen grunn til å gjøre noen stor innsats for å undergrave salget av ps2 - eller få enda mer kresne ps3 spill- kjøpere..

Selvsagt - hvis det kunne gå an å få gehør for at ps2 tilbakoverkompatibilitet ville være et genuint glitrende tillegg til ps3en, som ville gjøre den mer attraktiv i forhold til konkurransen på det prispunktet ps3en engang er.. så ville det vel kanskje vært noe anderledes.

Lenke til kommentar
er så glad for att jeg har 60gb siden min ps2 tok kvelden... spiller vell 50/50 med ps2 spill og ps3 spill... skal du ha en som er bakoverkompabel så er det jo noen på finn.. fikk selv min 60gb på finn til 2500k

Second that :D , Er sjeleglad for at jeg kjøpte 60gb'n me en gang , fikk en mye mer solid maskin med bakoverkompitbilitet:)

Lenke til kommentar

Er ikke Sony kjipe sånn? Hvor har du vært de siste årene? Da PS3 ble lansert så skrøt de av bakoverkompitabiliteten sin som en av de aller sterkeste argumentene for å kjøpe PS3. Men kort tid etter bare dret de i det og ombestemte seg. Da var det plutselig ikke så viktig lengere.

Virkeligheten var at de kuttet ut komponentene for å gjøre maskinen billigere å produsere. Og da har selskapet plutselig lett for å mene noe helt annet. Noe som er et sterkt bevis på at du aldri må stole på det dem sier til å begynne med.

Jeg snakket ikke om noen PS2 emulator. Jeg snakket om at Sony kommer til å gi ut PS2 spill på nettbutikken sin, i full fungerende stand. Ikke for å bli kjørt i en emulator, men for å spilles rett av filen. Siden de ikke klarte å få PS2 spill til å fungere så godt som de lovet, så må de sikkert inn å endre litt på koden til noen stortitler før de kan lastes ned.

Lenke til kommentar

Jeg har 60gb versjonen som jeg kan spille alle mine PS2 spill på, så jeg kommer heller ikke til å klage. Dessuten spiller jeg ikke PS2 spill mer.

Men jeg har fortsatt full forståelse for de som eventuelt blir irriterte. Og jeg har også full forståelse for de som blir irriterte over å ha kjøpt en ny PS3 nå, og oppdager at de ikke kan spille PS2 spill på den, da de kanskje ikke har oppdatert seg med nyheter siden den massive skryteflommen ved PS3's lansering.

Dette skjedde med to kollegaer av meg.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

En bruker så det opportunt å gå på person og ikke sak. I henhold til retningslinjene §1, påpekes det at innleggets art skal holdes i en høflig og saklig tone. Diskuter anstendig. På bakgrunn av ovennevnte ble '1' innlegg slettet fra tråden, samt '1' svar på allerede slettet innlegg.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...