Nerowulf Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hei. Jeg går maskin-ingeniør, ferdig med første året nå. jeg har veldig lyst til å ta et semester i utlandet. De engelsktalende landene er veldig aktuelle, siden de snakker engelsk. Men jeg kunne tenke med å studere i Tyskland. Men problemet er at de snakker bare tysk. Jeg har bare 3 års grunnlegende tysk (valgfag), som ikke er på langt nær godt nok til å kunne forstå forelesninger. Så jeg lurte på om det fins noen Tyske ingeniør skoler som underviser på engelsk. For jeg tenkte at jeg klarer vel å lære meg bra nok tysk til at jeg blir forstått når jeg er å handler mat, eller snakker med studentkamerater osv. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Har du sjekket om skolen du går på her i Norge har noen utvekslingsavtaler med tyske skoler? I så fall kan du jo høre med skolen din om programmet er på engelsk eller tysk. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Ja de har kontakt med blant andre Tyske skoler. Men de har tysk undervisning. Endret 28. mai 2009 av Nerowulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå