nekronos Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Når skjermkortet belastet, dvs: spill som wow, cs, mafia, trackmania osv osv (har testet alt jeg fant på maskinen). Etter noen minutter får jeg masse artifact på skjermen og spillet får pcen til å henge helt, men av og te så stopper den opp og etter 30 sec så kommer den i gang igjen. Har ingen anelse hvor problemet kan ligge, har prøvd forskjellig os på samme pc: vista 32 og 64, win xp 64 ----- maskinvare: AMD 4600 X2 Abit AN9 32X Fatal1ty Corsair 4GB 6400 Geforce 8800GTX WD hardisker Hiper TypeR 580w ------------------ Takker meget for all hjelp EDIT: http://www.ixbt.com/video2/images/gffx/aa8xs-artifacts.jpg slik ser artifactsene ut, mange forskjellige farger osv.. Endret 27. mai 2009 av nekronos Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Linken din kommer jeg ikke inn på, får melding "Access forbidden" og smekk over fingrene. Men jeg vil si at det er skjermkortet ditt som blir for varmt, da vil du få artifacts fordi det skjer etter noen minutters spilling. Hører du om viften på kortet øker hastigheten eller skjer det ingenting? Kjøleviften bør nemlig øke turtall betraktelig når kortet/GPU blir varmere. Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Enten er vifta/kjøleribber på skjermkortet full av støv, eller så er det dødsavarmt inni kabinettet, slik at skjermkortet blir for varmt? Lenke til kommentar
nekronos Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 tror ikke det er varmen. jeg har et godt luftet lianli kabinett. Skjermkortet har minimalt med støv og har alltid holdt seg under 70 grader sjelden jeg ser 65 og oppover Nå har artifactsene begynt å komme med vanlig surfing på nett og når jeg ser film +++ med en gang jeg starter spill Kan der være ødelagt? Tviler på at det er temp. Lenke til kommentar
nekronos Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Prøve skjermkortet i en anne maskin Helt lik oppførsel Vil det si at kortet er ødelagt? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Tror nok du kan gå ut fra at skjermkortet er herpa når du opplever det samme i en annen PC. Artifacts betyr normalt at kortet blir for varmt eller det er noe galt med det. Så du bør nok se deg om etter et nytt kort ja. Lenke til kommentar
night_mare Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg kjøpte en brukt pc og fikk samme problemet, viste seg at skjermkortet herja seg opp mot 100grader og forrige eier sikkert hadde spilt med slik tempratur over lengre tid Tok av viften og la på kjølepasta selv, temp falt ned mot 50grader under full load - men det var for sent. Hadde fortsatt artifacts og pcen hengte seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå