heggstad Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Hei. Det var ikke lenge siden jeg kjørte over hardangervidda, og et fantastisk lys gikk over viddene. Dette blåe lyset som er prøvd å gjenskape i dette bildet, var fantastisk og fikk meg bare til å gripe etter kameraet. Selv synes jeg bildet fungerer, da med fargene på himmel osv.. Men hva synes dere? Canon EF 70-200F/4L @70mm f/4.0 1/1000sek iso 100 Canon eos 400d V2. (mindre himmel) Ser dette ble en annen versjon, da med litt mindre kontraster. Men skitt au! Endret 29. mai 2009 av heggstad Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg synes det ble et fint og stilrent bilde med flotte linjer og komposisjon. Kanskje jeg ønsker litt mer bakke, men da ødelegger det litt balansen. Eventuelt litt mindre himmel, da den blir litt overflødig den øverste delen. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Enig med Egilanso angående himmelen, tror jeg syns det blei for mye himmel som ikke var spennende. Men bilde er fint, men jeg fikk ikke følese av at bilde er tatt i den blå timen Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 ... jeg fikk ikke følese av at bilde er tatt i den blå timen +1 Det er et front element som mangler, eller bare mer forgrunn. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Det er et front element som mangler, eller bare mer forgrunn. Er enig i deg der, men problemet var derimot at manglet forgrunn. Den forgrunnen som i så fall var i alle fall ikke noe å ta med for å si det sånn, og ville dermed ha ødelagdt mer enn den ville forbedre. Den blåe time er det heller neppe, men var det første som slo meg inn. Kanskje en tittel som "hardanger i blåe toner" hadde vært bedre? La dessuten til en ny versjon med mindre himmel. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Den nye versjonen var bedre. Følte det var mindre behov for den forgrunnen jeg lengtet etter. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Andre versjonen var vesentlig bedre, få ett annet navn en den blå time så blir det bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå