Coffey Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 Det at enkelte klipp er 25 og andre er 30 kan så absolutt være et problem. Eksporterer du da som 25 fps? Eksporter du som AVI eller Quicktime? Lenke til kommentar
Tildaa Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg eksporterer som 25 da det ikke går ann å redigere dette... (trenger hjelp til dette!) Eksporterer til MPEG2-DVD Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 28. september 2010 Forfatter Del Skrevet 28. september 2010 Ah, du lager en DVD? Har du f.eks prøvd å rendre ut de 30-fps klippene til 25-fps, for så å legge de inn i Premiere igjen? Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hei. Jeg har tre video-sekvenser fra en kinosal der kameraet har stått på akkurat samme sted, med samme zoom osv. I det første klipppet sitter noen personer på første rad. I andre klipp har de samme flyttet opp til andre rad og byttet plasser. I tredje klipp er de selvfølgelig på tredje rad. Jeg ønsker å merge disse klippene sånn at det ser ut som om det er folk på alle tre radene samtidig. Jeg har prøvd crop i premiere, men den kutter rette vertikale eller horisontale kanter. Har noen noe tips i enten After Effects eller Premiere Pro? Har CS4-versjonene. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Legg de over hverandre i After Effects, og lag en maske rundt de delene du vil beholde fra hver del. I Premiere vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg driver med det nå, men er ikke helt fortrolig ennå hvordan jeg får valgt hva jeg skal ta vekk og beholde. Men det nærmer seg noe. Lenke til kommentar
9co Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 ja, det kan spille en rolle! Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg driver med det nå, men er ikke helt fortrolig ennå hvordan jeg får valgt hva jeg skal ta vekk og beholde. Men det nærmer seg noe. http://www.youtube.com/watch?v=kWd51xDqzlc Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Jeg bruker Adobe Premiere Pro CS5 og har følgende spørsmål: Dynamisk tekst Hvordan lager jeg en tekst som kan endres med tiden? Hvis jeg for eksempel filmer en port over tid, så ønsker jeg å vise en tekst med antall personer som har passert denne porten. Teksten vil være noe sånt som: Antall personer: 1 Så her skal 1 økes til 2, 3 osv. Finnes det en grei og fleksibel måte å gjøre dette på? Slik jeg har gjort det hittil har jeg måttet opprette ett tekstelement for hvert tall. Timecode Jeg har brukt timecode-effekten et par ganger. Denne har jeg kun fått til å starte fra 00:00 og utover. Det vil si at timecoden gjelder for lengden på klippet. Det jeg ønsker er å ta ut tid og dato klippet ble tatt, for eksempel kl. 19:35.59 Fram til nå har jeg sjekket tiden i metadataen og satt offset manuelt. Så snart jeg splitter klippet i to må jeg sette ny offset på det klippet lengst til høyre. Tungvint spør du meg. Det må jo gå an å bruke timecoden som allerede ligger i mpeg-streamen. Endret 22. desember 2010 av bb79 Lenke til kommentar
fomox Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg har fått tak i premiere pro cs5 nå, men jeg har det probleme at en av scenene vises i 4:3 format når den er 16:9 etter en stund. Den var 16:9 for noen minutter siden men jeg forstår ikke helt hva jeg gjør. Lenke til kommentar
fomox Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Ser nå at jeg har tatt feil, noen som vet om en måte for å "konvertere" 4:3 til 16:9? Er fullt klar over at det innebærer strekking av bilde osv. men det får gå for et par sekunder Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Antaglig blitt spurt om før, men vet ikke helt hvilket ord jeg skal søke etter. Hvordan er det lettest/vanligst/best å stabilisere camera shake? Har både after effects og premiere pro til mac. Foretrekker hvis det er noen måte i premiere, jeg er er veldig ny i after effects og skjønner minimalt. Fått låne et GoPro Hero kamera som jeg nettopp har begynt å ta med i bakken. Greide å fikse super slow motion igår Lenke til kommentar
Hoywin Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Her har du en god tutorial som tek for seg problemet ditt, av Andre Kramer på videocopilot.net http://www.videocopilot.net/tutorial/stabilize_shaky_footage/ Endret 29. januar 2011 av Hoywin Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Takk Har et spørsmål til. Følger en annen tutorial på copilot og det er en ting jeg ikke får til akkurat nå og har ikke funnet det ut i nesten 1 time med prøving. Rundt 10:30 i denne filmen han går igjennom det: http://www.videocopilot.net/tutorial/energetic_titles/ Jeg skal da rotere kamera så jeg får "second" mot meg ved hjelp av oriantation men jeg finner ikke oriantation. Finner "rotate", men det kan du se gjør at ting roterer feil vei. Hvordan kan jeg få den til å rotere riktig? Beklager newbie spørsmål, men er ganske viktig for meg å få til dette så fort som mulig. Skal til Alpene om en uke og for å spare litt tid i ettertid så har jeg begynt med introen nå siden denne kommer til å litt lang, og tar timer å lage. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Fort og gæli, er det et 3D objekt du skal prøve å endre? Og har du satt objektet til 3D? 1 Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Uff, var såpass lett å fikse ja. Hadde trykket på 3d for lengst, men tydeligvis blitt borte når jeg har trykket ctrl+z eller noe. Takk skal du! Endret 30. januar 2011 av Spenul Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Ikke mye liv det har vært siden sist jeg var innom ser jeg Ser etter en rask og enkel color correction / color grading. Enten ved hjelp av en plugin, eller lage en adjustment layer av noe slag som går over flere klipp om gangen. Jeg er ikke så veldig kresen på dette planet, siden jeg synes det er så sykt vanskelig når det er film det er snakk om. Aller helst vil jeg ha noe som endrer fargene litt (vil ha det naturlig), litt skarpere og forsterker kontrasten. Altså, vil bare ha klippene litt bedre enn det jeg får det rett fra kameraet, med minst mulig jobb. Det er til en skifilm så det er ikke så stor variasjon i klippene farge messig. Noen som har noe å anbefale? Sett litt på Magic Bullet Looks/Mojo? Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Kan jo prøve Curves i After effect. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Letteste måten er å neste mange klipp tilslutt for så å putte på color correction? Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Jeg lurer på hva som er beste måten å kombinere bruk av After Effects og Premiere Pro. Dette er første gangen jeg jobber med et prosjekt hvor jeg bruker AE. Skal bruke litt color correction og zooming. Hvordan skal jeg gå fram? Jeg arbeider med omtrent 4 kameravinkler. Burde jeg først klippe til filmen i Premiere og så importere den ferdigklippete filmen til After Effects? Det kan vel ikke være det som er meningen? Skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal gjøre dette på en praktisk måte... På forhånd takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå