Coffey Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Fant problemet =)Er ny i Premiere (som dere sikkert har skjønt), og lyd-ikonet var ikke skrudd på ved siden av audio-sporet ^^ There we go. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Kan ikke Adobe Premier CS4 eller After Effects re-edite H.264 filer jeg lager i de? :O Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Hva mener du? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg har redigert filmene mine i Adobe Premier Pro CS4 jeg lagret det som H.264 (mp4) og hvsi jeg skal plassere den inn i Adobe Premier Pro eller Adobe After Effects igjen så får jeg bare lyd og ikke bilde Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Har du sjekket om du trenger eventuelle plug-ins for å redigere det igjen? Har egentlig aldri redigert stort i H.264, så kan ikke hjelpe deg her. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Det er 1080p 25 fps, 24 mbps noen som vet hva slags plugins jeg trenger for å behandle H.264? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Les her, tror svaret du leter etter er der. Â I am running Adobe Premiere Pro CS4Â and I want to edit an .mp4 file that is h.264 compressed. It will not import the video into CS4, just the audio. It also will not import a raw AVI or a DV encoded AVI version of this file. The file is 170mb or so and about 4 minutes in length. Any help would be greatly appreciated. Endret 22. september 2009 av Koffeinkanin Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg kompresser i Adobe Encoder eller hva den heter. Men hvilket annet format vil dere anbefale meg? Jeg kjører altså 1080p 25 fps, 24 mbits. - Takk for svar :-) Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Hva skal du bruke klippene til? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Youtube for det meste. Jeg skal også lagre dem så det gjør ikke noe at det ikke tar all verdens med plass altså Jeg liker også å stoppe i filmen og plukke ut fine bilder som jeg tar vare på :-) Endret 22. september 2009 av Rudde93 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Vel, stort sett så rendrer du ut i helt forskjellige formater etter hva du skal bruke filmene til. Les her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg har redigert filmene mine i Adobe Premier Pro CS4 jeg lagret det som H.264 (mp4) og hvsi jeg skal plassere den inn i Adobe Premier Pro eller Adobe After Effects igjen så får jeg bare lyd og ikke bilde Du trenger ikke rendre ut hver gang du skal gå mellom programmene. Bruk "Dynamic link". Noen her som vet om et gratis alternativ til Colorista? Lenke til kommentar
VTW Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hei! Har laget en film i Premiere med den litt uvanlige oppløsningen 848 x 480. (ikke spør hvorfor.. -.-) Uansett, jeg oppga denne oppløsningen da jeg startet prosjektet, videoen og alle de andre videoene og bildene jeg har i filme er i denne oppløsningen, men likevel skjer det masse tull. Bildet jeg har, som er 848 x 480, kommer inn med en slags 'fade-in'-effekt. Under effekten holder bildet seg der det skal være, men når effekten er ferdig, forstørrer plutselig bildet seg og hopper litt opp til høyre, halvveis utenfor skjermen. I tillegg får jeg heller ikke til å lagre filmen riktig. Jeg sier at oppløsningen på filmen skal være 848 x 480, men filmen ender alltid opp som en liten film, litt til venstre med masse svart rundt. Jeg skjønner meg virkelig ikke på dette programmet! Vet at Adobe er genialt, men er rett før jeg går tilbake til Pinnacle om det skal være så vanskelig! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) Hvorfor får jeg ikke åpnet de Excersize filene som følger med Lydia sine tutorial? Får problemer (bilde under) hver gang jeg prøver. Edit: Jeg har funnet ut at det er .mov filene som jeg ikke får inn i prosjektet, alt annet virker til å gå greit Endret 16. desember 2009 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Hentet fra undervisningsportalen.no Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Haha, After Effects, ikke Æfter Effects. Er Undervisningsportalen et personlig prosjekt av deg eller? Hvorfor er lyden bare i det venstre øret? Endret 5. februar 2010 av Coffey Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hei, tenkte jeg skulle prøve noe fett i Premiere med greenscreen eller noe slikt, noen som vet hvor jeg får taki en slik billig? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Google er din venn. EDIT: Du kan enten kjøpe en, eller lage selv. Så lenge stoffet holder en stødig (og sterk) grønnfarge og ikke folder, så fungerer det godt. Endret 26. februar 2010 av Coffey Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg skal lage en kort liten title-intro i after-effects, som skal lagres i en 1080p-versjon, og en 720p-versjon. Det er forsåvidt greit nok, men jeg lurer litt på hvilken framerate jeg bør bruke? Er det 24fps som er standard? Bør jeg bruke en av after-effects sine presets? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg skal lage en kort liten title-intro i after-effects, som skal lagres i en 1080p-versjon, og en 720p-versjon. Det er forsåvidt greit nok, men jeg lurer litt på hvilken framerate jeg bør bruke? Er det 24fps som er standard? Bør jeg bruke en av after-effects sine presets? 24 fps er relativt normalt (idag), men vil du være på den sikre siden burde du gå for 30 fps, som går mykere med et større utvalg TVer. Hva tenker du på med "After Effects sine presets"? For å rendre det ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå