IceBlitz Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Vet ikke om det er riktig tråd, men jeg lurer på en liten ting. Jeg og noen andre har en russesang, og vi har planer om å legge den ut på Youtube nå. Noen som vet hvordan man får logoen vår over beaten som går i bakgrunnen? Sikkert dårlig forklart her, men de fleste russesanger på youtube har det sånn som det her: Kan dette gjøres i Adobe After Effects? Det var dårlig forklart ja Har dere laget den visuelle beat effekten eller skal dere lage den? Har dere laget logoen eller skal dere lage den? Mener du over som oppå beaten som videoen over eller at logoen er plassert over beaten i position? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 (endret) Han snakker nok om waveformen. jeg fant på Youtube i farta. Hvis det ikke er hva du ser etter, søk etter "waveform after effects tutorial". Endret 21. april 2013 av Coffey Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Halo 3D camera tracker og camera tracker er det samme? Følger en tutorial der han sier at Camera Tracker er innbygd i CS6 men jeg finner bare 3D Camera tracker. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Halo 3D camera tracker og camera tracker er det samme? Følger en tutorial der han sier at Camera Tracker er innbygd i CS6 men jeg finner bare 3D Camera tracker. Man har en vanlig tracker og en 3D tracker. 3D tracking er, som navnet sier, for å tracke footage i 3D. Den vanlige trackingen er 2D tracking og er således veldig begrenset i noen tilfeller. Klikk på "Window" og så "Tracker" for å få opp trackingvinduet. Det er 2D trackeren altså. Brukes som oftest for å tracke muscle flashes, røyk og debris footage etc. Kan også brukes til mye effekter og solids som brukes for dette. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 Orsak, eg klarer ikkje late vere å kommentere: Du meinte kanskje «muzzle», og ikkje «muscle»? 1 Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Man har en vanlig tracker og en 3D tracker. 3D tracking er, som navnet sier, for å tracke footage i 3D. Den vanlige trackingen er 2D tracking og er således veldig begrenset i noen tilfeller. Klikk på "Window" og så "Tracker" for å få opp trackingvinduet. Det er 2D trackeren altså. Brukes som oftest for å tracke muscle flashes, røyk og debris footage etc. Kan også brukes til mye effekter og solids som brukes for dette. Skal legge en 3d objekt i filmen og lage en slags time freezing effekt da er det kanskje 3d tracking jeg bør bruke... Endret 16. oktober 2013 av Kluvert Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Orsak, eg klarer ikkje late vere å kommentere: Du meinte kanskje «muzzle», og ikkje «muscle»? LOL hehe ja seff Skal legge en 3d objekt i filmen og lage en slags time freezing effekt da er det kanskje 3d tracking jeg bør bruke... Ja, da bruker du 3D tracking helst, men 2D kan fungere det også om du kjører litt høy brennvidde på oibjektiv. Da vil man ikke få så mye perspektivendringer og da kan 2D tracking funke 1 Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Installerte camera tracker fra the foundry siden det var den som var brukt i tutorial, lettere for meg å følge step by step. Takk for hjelpen IceBlitz kommer sikkert mer etterhvert:) Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Bare hyggelig. Og btw, Foundry har omtrent bare bra produkter Blant annet har de den beste rolling shutter fix-en som finnes tror jeg. De har også motion blur simulator slik at man kan legge på motion blur kunstig. Ganske greit om man har filmet med for kort lukkertid osv. Sjekk også ut plugins fra Red Giant, spesielt trapcode og colorista/looks 1 Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Bare hyggelig. Og btw, Foundry har omtrent bare bra produkter Blant annet har de den beste rolling shutter fix-en som finnes tror jeg. De har også motion blur simulator slik at man kan legge på motion blur kunstig. Ganske greit om man har filmet med for kort lukkertid osv. Sjekk også ut plugins fra Red Giant, spesielt trapcode og colorista/looks Det skal jeg absolutt. Egentlig er dette litt feil nivå for meg hehe men har tenkt å ha det litt morro og, mens jeg går gjennom den fra bunnen. Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Prøver meg frem via "1 steps" tutorials på adobe. Der viser de hvordan jeg kan endre lystyrken av en spesielt del av filmen med "exposure". Når han endrer på tallet så ser han med en gang om bildet blir lysere eller mørkere. Jeg gjør akkurat det samme men forskjellen blir ikke synlig. Trykker på den F knappen for å se foskjell men ingeting skjer. Er det pc'en min som er så svak nå?...... Lenke til kommentar
Munty Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Jeg har et problem jeg helst må få unna i en fei. Jeg får ikke Premiere og recieveren min til å snakke sammen slik at jeg får 5.1 surround ut av Premiere. Resten har jeg utdypet i detalj i en tråd jeg opprettet i går natt. Hvis noen kan hjelpe meg med dette problemet vil jeg være evig takknemmlig! Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Skriver et svar til deg nå I den andre tråden Endret 30. oktober 2013 av IceBlitz Lenke til kommentar
Christer Sev Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Spørsmål om eldre versjoner av Premiere Pro: Jeg abonnerer på Adobe CC, men har behov for å installere CS6-versjonen av Premiere Pro, grunnet at jeg fremover delvis må jobbe på en maskin som kun har denne versjonen. Noen som vet om abonnenter får lov til å laste ned eldre versjoner noe sted, uten å måtte ty til en piratversjon? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Jeg har ihvertfall mulighet til å velge mellom CS6 og CC. Noe eldre enn det får jeg ikke gjennom CC. Lenke til kommentar
Christer Sev Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hvordan kan du velge CS6? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Man kan ikke ha begge deler installert på en gang, så CC må evt. avinstalleres først. Annet enn det så er det bare å trykke på CS6-versjonen egentlig. Enten i CC-panelet, eller på Adobe sine sider. Lenke til kommentar
goodtimez Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jeg har veldig lyst å bli lære meg After Effects. Hva bør jeg kombinere det med,premier pro? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 Hvis du kun ønsker å drive med effekter og slikt, så trenger du egentlig ikke noe annet enn After Effects. Også kortere kortfilmer kan jobbes med i kun After Effects. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå