Trondster Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Du lurer ikke meg! Det der er ehh.. gule bønnespirer med druer, og brokkolikvaster på toppen! Spennende makro-detaljer! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Du lurer ikke meg! Det der er ehh.. gule bønnespirer med druer, og brokkolikvaster på toppen! Spennende makro-detaljer! Ja, naturen er snodig...pussig nok så liker ikke mine hagevenner så godt disse detalj-bildene, de vil helst se hele blomsten/planten....men det blir jo to ulike typer bilder da... RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Bilde 27 – 27.Juni: Dictamnus albus (Europeisk Askrot/Moses brennende busk)Støvbærere i nærstudie Wow, nå begynner du virkelig å ta av. Spektakulært. Likte også 26.Juni: r.pimpinellifolia Frühlingsduft og 25.Juni: Lunch i Ringvebukta. Fuglebilder (spurv) er ikke akkurat det jeg forbinder med deg, men jeg liker fugler jeg. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Randi, har du noen websider med tips til nybegynnere innen makro? Blir makro på meg nå. Har bestemt meg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Takker....begynner å føle at nok er nok nå, det blir litt stereotypt. Macro er ikke vanskelig, tar bare tid og krever presisjon. Egentlig har jeg drevet mye macro de siste ti årene med ixus også, men det kan bli mer fulltreffer med 50D når alt sitter som det skal. RandiA Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 26.Juni: r.pimpinellifolia Frühlingsduft er et nydeligt bilde! Vakker ros også. Kanske hade velat se litt mer rom til venstre i bildet og mindre til höyre. Nå föles det litt som om rosen er på vei ut ur bildet. 27.Juni: Dictamnus albus (Europeisk Askrot/Moses brennende busk) er også veldig flott. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Brennende busk eller noe annet skummelt. Flott i hvert fall -- hva det nå enn "egentlig" er. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 27. ble veldig bra ja Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Bilde 28– 28.Juni: Juni-roser Rekker akkurat å få med litt roseblomstring på tampen av juni…til venstre:r.alba Hurdalsrose, til høyre den lille r.spinosissima Poppius. (litt Penstemon Glaber og Stachys grandiflora er fine blå stauder til de sarte rosa rosene) Exif: 1/13– f/7.1- ISO 100 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Nydelig stilleben. Fint lys, og fargene står fint mot den svarte bakgrunnden.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Nydelig stilleben. Fint lys, og fargene står fint mot den svarte bakgrunnden.. Takk for det...jeg croppet det faktisk noe først, men gikk tilbake til det helt ucroppete, synes det ble bedre med litt space rundt. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Takk for det...jeg croppet det faktisk noe først, men gikk tilbake til det helt ucroppete, synes det ble bedre med litt space rundt. Det ble veldig fint, synes jeg. Det er når du går tilbake til ucroppet, at du endeligkommer nært nok. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Takk for det, Tom...men hva mente du egentlig? RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juni 2009 Del Skrevet 28. juni 2009 Takk for det, Tom...men hva mente du egentlig?RandiA Ja, si det Det er jo en vanlig nybegynnerfeil å ta bilder med for mye bakgrunn. Så et av rådene er å gå nærmere. Du går tydeligvis nærme nok nå Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2009 Å sånn ja...nei passer da vanligvis på at jeg ikke får så mye unødig rundt, og da har du rett, man slipper å croppe særlig. Det er fin trening å prøve å komponere bildet slik at det er mest mulig ferdig uten cropping... RandiA Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Et flott bilde! Fargerne er nydelige og den sorte bakgrunnen utgör en fin kontrast . Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Bilde 29– 29.Juni: Juni-roser II Konsentrerer meg litt om roseblomstringen disse dagene. Her er r.helenae hybrida – ”Honningrose”. Den har små roser, men til gjengjeld svært mange, tusenvis av knopper nå. Og duften har gitt den tilnavnet. Exif: 1/125– f/8.0- ISO 100 Exposure Compensation:-2/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM Alternativt: RandiA Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Nydelig blomst! Heldig du er så har så mye fint i nærheten. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Pene saker - men den har ikke foldet seg helt ut enda? Eller er den ferdig? Nydelige farger! Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Etter nylig å ha prøvd meg på noen blomsterbilder selv, må jeg bare si som Aretha: R E S P E C T! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå