RandiA Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Gratulerer med nytt kamera Randi:-)Ser ut som du mestrer det bra.... Takk for det Petteram, er fornøyd med kameraet ja, men ikke med mestringen.... RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Bilde 4 – 4.Juni: Ha-det-på-badet – en grå regnværsdag Lot fotoutstyret være inne dag - fristet mer med et varmt aroma-bad, og litt levende lys i kongelig dansk porselen Exif: 30– f/25.0 - ISO 100 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Det firster med inne-aktiviteter i dag her også. Fine stjerner du har fått på bildet. f/25 er ikke det som anbefales til vanlig; men her kom det til nytte. Tom Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Er det dèt som kalles speilrefleks...? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Brukte litt speil ja...og tilsiktet liten blenderåpning, tok tiden til hjelp. Men nå skinner solen...(så det blir sykkeltur som vanlig...) RandiA Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Vackert med stjernerne! Det trur jeg at jeg må pröve selv noen gang. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Vackert med stjernerne! Det trur jeg at jeg må pröve selv noen gang. Det bare ble slik av seg selv... RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Bilde 5– 5.Juni: Symphytum x uplandicum (Valurt) Exif: 1/8– f/11.0 - ISO 100 Exposure Compensation: -1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Denne hadde vært perfekt om du hadde hatt litt mindre blenderåpning (større F-tall), sånn at alle blomstene var skarpe! Nå synes jeg den ble litt sånn "akkurat passe bare", uten å mene noe vondt med det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Ikke alltid lett å treffe på rett blenderåpning nei...trene, trene RandiA Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 skulle til å mene det motsatte, mere bokeh gjør gjør slike bilder ofte mye mer behagelig å se på, mye detaljer rundt på bildet, fokuspunktet gir deg en plass å feste blikket. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 skulle til å mene det motsatte, mere bokeh gjør gjør slike bilder ofte mye mer behagelig å se på, mye detaljer rundt på bildet, fokuspunktet gir deg en plass å feste blikket. Mindre dybdeskaprhet mener du vel. Boke sier ingenting om hvor mye eller lite dybdeskarphet du har; boke bruker vi om kvaliteten av de områdene som er uskarpe. Og sier vi om den gjerne god eller dårlig. Dvs. om den ser pen eller stygg ut ... Men det kan være verdt å prøve med større blender for å få mindre dybdeskarphet.. Det er mulig at RandiA kunne ha blendet ned til f/16. Men noe særlig mer er det ikke å gå på pga. difraksjon. Det ser ut som om fokuspunkt er litt langt fremme. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Bilde 6– 6.Juni: Bare øving Bildet i dag egner seg ikke til å legge frem - tatt under dårlige lysforhold, uten blits, uten stativ, og av et motiv som beveget seg raskt. Høy iso, mye støy....Skulle bare se hvordan kameraet reagerte: Exif: 1/30– f/2.8 - ISO 1600 Shooting Date/Time:06.06.2009 21:22:05 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Du må bare skru iso enda lenger opp, 1/30 med 60mm på crop kamera går ikke håndholdt. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Synes det var fint. Sterke farger! Hvis du legger det ut i litt mindre versjon "forsvinner" en del av uskarpheten.. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 5. Juni är en vacker bild, men jag är enig med några av de andra som synes att det kanske borde ha varit antingen mer eller mindre skärpedjup. Antingen eller hade fungerat fint, tror jag. 6. Juni liker jeg virkeligen! Det kan ha litt å gjöre med att jag hade akvarium i Sverige och saknar mina fiskar. Men jag tycker verkligen att bilden blev bra! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Bilde 7 – 7.Juni: Sølv-frø-kapsler Exif: 1/80– f/14 - ISO 100 Exposure Compensation:-2/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM Slektningen: RandiA Endret 7. juni 2009 av RandiA Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Litt pelling i curves på den siste der, så blir det et glimrende fyrverkeribilde! Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Trondster sier noe der. Kan fort se ut som fyrverkeri den siste der. Jeg liker forresten også fisken litt og.. bare synd det er litt grums på glasset.. Ellers en fin junifest så langt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Bilde 8 – 8.Juni: Skip til avveksling fra blomst Skulle egentlig droppe dagens foto, men så hadde jeg likevel kamera med til det årlige kusinetreffet på Aker Brygge…og dette flotte skipet lå så laglig til, da fikk jeg øvd med ny-kamera på det også. Shooting Date/Time 08.06.2009 19:53:01 Exif: 1/250– f/11 - ISO 100 Exposure Compensation:-1/3 Focal Length:39.0 mm Lens:Tamron 17-50 RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå