RandiA Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Junifest 2009 – Sommeren er her Junifest 2009 - RandiA – Nytt kamera ”innøves” Bruker: RandiA Utfordring: Skal ”lære meg” mitt nye kamera Canon EOS 50D, blir vel mye bilder av juni-blomstring Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Canon EOS 50D og de fleste objektivene jeg har, mest Tamron 17-50, og Macro 60mm, bør også prøve ut Polariseringsfilteret som jeg ikke har brukt enda Tilleggsutfordringer: Bli kjent med alle knappene og de nye funksjonene på 50D, og prøve LiveView på macro-fotografering Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 :!: Takk, du tok den fort...bare jeg får på riktig oppdateringer av Software nå, så jeg kommer i gang... RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Nytt kamera - det blir tøft. edit: Da blir det vel såpass med detaljrikdom på blomstene at vi må sette 18-årsgrense på tråden da Tom Endret 27. mai 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 25MB blir RAW-bildene, mye detaljer ja, men det er kanskje litt stort og tungt for meg....mye finesser å sette seg inn i. Randi Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 25 MB?! Hakeslepp! Jeg får bare rundt 5 mb på mine. Gratulerer! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 25 MB?! Hakeslepp! Jeg får bare rundt 5 mb på mine. Gratulerer! Takk. Satte ned et nummer nå, så det blir 18-20MB, det er tre ulike RAW størrelser. Rabdi Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 25 MB?! Hakeslepp! Jeg får bare rundt 5 mb på mine. Gratulerer! Takk. Satte ned et nummer nå, så det blir 18-20MB, det er tre ulike RAW størrelser. Rabdi Foreslår vi fortsetter 50D diskusjonene her. Men jeg vil nok bruke største RAW størrelse og heller redusere i ettertid. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Ser dette blir ikke perfekt, som jeg vil ha det med lys og fokusering, så det er bra jeg får trene denne måneden, skal prøve å bruke ulike objektiver, og ikke minst: ta bilder av annet enn planter også. Ros –ris – råd underveis er fint å få. (Skyggene av sollyset på bladet, var imidlertid tilsiktet.) Bilde 1 – 1.Juni: Astrantia Major rubra Exif: 1/50– f/7.1 - ISO 100 AF Mode:Manual focusing Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Gosj, vokser det sånne planter her til lands, og så så tidlig på året? Strålende farger og stilige skygger. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Takker for det, er som sagt ikke helt fornøyd, men ser kameraet har potensialer....joda, Astrantia har jeg i to varianter. (Det norske navnet på planten er forøvrig Stjerneskjerm, og den bærer sitt navn med rette.) RandiA Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Det här var då en fin start! Vacker bild av en vacker växt (blomst). Det skal nok blir bra med 50D! Jag ser fram emot dina kommande bilder. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Veldig bra start! Fin plante også, gjorde seg godt som modell Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 For en farge! Og er de prikkene jeg ser blomsterstøv? De gav mye til bildet. Jeg liker det! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 For en farge! Og er de prikkene jeg ser blomsterstøv? De gav mye til bildet. Jeg liker det! Ja, bra observert...det drysset litt pollen ja... RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Flotte farger, og jeg tror nok at blomsten har pollinert på seg Eller så har biene hatt det ille travelt. Skyggen passer fint inn her. Bladene er nok litt i det lyseste laget; men jeg synes blomsten i seg selv ble bra eksponert. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Bilde 2 – 2.Juni: Pulmonaria saccarata Exif: 3.2– f/18.0 - ISO 100 Exposure Compensation:-1/3 Lens:EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Lenke til kommentar
sagat3 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Fint bilde, de ser nesten litt skumle ut når man kommer så tett innpå... Du tok virkelig sjansen på å ta med kamera ut i bartebyen i dag? Tror det har vært 4 årstider her i dag, om ikke flere... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Takk for det, sagat3...riktig høstlig i dag ja, men gikk ikke så langt av gårde. RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå