Caliber Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hei. Tenker å forsikre fotoutstyret mitt, og har en del utstyr som er kjøpt brukt. Noen som har innsikt om hvordan jeg får forsikret dette når jeg ikke har kjøpskvittering med mitt eget navn på? I de fleste tifeller har jeg kjøpskvittering fra original kjøper. Hva må jeg fremlegge av info når jeg forsikrer utstyret mitt, og hvilken pris går jeg utifra? Prisen jeg har betalt for utstyret, eller nypris i dag? Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 forsikringsselskapene ser på alder, og er som regel ikke særlig snille på verdien. Du får ikke kjøpt deg nytt for de pengene du får tilbake. Men det har vel aldri vært ulovlig å kjøpe brukt, så det skal vel ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Så hvilke verdier skal jeg oppgi, de jeg har kjøpt objektivet for brukt? Takk for svar. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 tror du skal gi nypris, og så regner de ut erstatningspris basert på alder. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Ok, det høres logisk ut. Får kontakte de og høre for å være sikker. Takk skal dere ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå