nebrewfoz Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Mulig det bare er snakk om løs-salget da.. Ja, du må nok kjøpe en "Small Notebook PC" for å få tak i Windows 7 Starter Ed. Det rimer også bra med det som står i denne WikiPedia-artikkelen som jeg ble gjort oppmerksom på for noen minutter siden. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 En netbook kan fint ha skjerm opptil 12" og en oppløsning opptil 1280x800. Ikke enig i at den må være under 12". Personlig mener jeg at Netbooks, for å være brukbare som netbooks, bør ligge fra 10 til 12" i størrelse. Alt under 10" bør heller klassifiseres som MID som brukes for andre mindre enheter. Men du får ikke vanlige laptoper på under 11 tommer. Men jeg mener at en netbook ikke blir skillelig protabel før den nærmer seg 10". Pavilion dv2 eller samsung NC20 er begge 12" som kanskje mellomtingen du leter etter? Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Ser ikke ut som noen vil ha netbok med linux. Ikke så rart med tanke på at linux er kun for de sære på forbruker siden. http://www.dinside.no/814899/linux-har-tapt-paa-minibaerbare Dette er trolling. Ditt innlegg har ingenting med artikkelen å gjøre, så det er i tillegg OT. Håper en moderator fjerner begge disse innleggene. Endret 14. juni 2009 av Spetsnaz Lenke til kommentar
genstian Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 JEG kan iallfall ikkje skjønne hvorfor folk vil ha tunge og trege (og ikke mist dyre) Windows systemer på slike Nett-PCer. Om du kun bruker den til nettsurf så vil Linux dekke behoved adskillig bedre enn det Windows kan også. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Er Windows XP så mye tyngre og tregere enn for eksempel Ubuntu da? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Windows lager en billig Windows som selvfølgelig kjører windowsprogrammer for at ikke Linux skal kapre for store markedsandeler. Men det de begrenser på er av en merkelig grunn bla.a. tilpasningsmuligheter. Hvorfor det når konkurrenten (linux) er har så store tilpasningsmuligheter? @Okapi: Nei, har hørt at XP er lettere en Ubuntu. Men XP er gammel og utdatert. Ubuntu av de tyngre distroene, men er likevel lettere en Vista (win7 også tror jeg), og samtidig et oppdatert system. De linux-distroene som kommer med maskinene er i tillegg laget spesiellt for de maskinene, og er derfor mye lettere enn XP. Endret 14. juni 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Problemet er bare at de distroene som kommer med maskinene ikke er noe særlig trivelige. Verken Linpus eller Xandros var for meg noen levelig brukeropplevelse, og jeg følte vel også at Moblin (beta, dog) heller ikke var det jeg så etter. Vingler mellom XP og Ubuntu (samt Mint og Xubuntu) nå, valger er langtfra så enkelt som jeg kunne ønske det var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå