Gå til innhold

Nye begrensninger på Nett-PC-er

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En netbook kan fint ha skjerm opptil 12" og en oppløsning opptil 1280x800. Ikke enig i at den må være under 12". Personlig mener jeg at Netbooks, for å være brukbare som netbooks, bør ligge fra 10 til 12" i størrelse. Alt under 10" bør heller klassifiseres som MID som brukes for andre mindre enheter.

Men du får ikke vanlige laptoper på under 11 tommer. Men jeg mener at en netbook ikke blir skillelig protabel før den nærmer seg 10".

Pavilion dv2 eller samsung NC20 er begge 12" som kanskje mellomtingen du leter etter?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Windows lager en billig Windows som selvfølgelig kjører windowsprogrammer for at ikke Linux skal kapre for store markedsandeler. Men det de begrenser på er av en merkelig grunn bla.a. tilpasningsmuligheter. Hvorfor det når konkurrenten (linux) er har så store tilpasningsmuligheter?

@Okapi:

Nei, har hørt at XP er lettere en Ubuntu. Men XP er gammel og utdatert. Ubuntu av de tyngre distroene, men er likevel lettere en Vista (win7 også tror jeg), og samtidig et oppdatert system. De linux-distroene som kommer med maskinene er i tillegg laget spesiellt for de maskinene, og er derfor mye lettere enn XP.

Endret av -TuX-
Lenke til kommentar

Problemet er bare at de distroene som kommer med maskinene ikke er noe særlig trivelige. Verken Linpus eller Xandros var for meg noen levelig brukeropplevelse, og jeg følte vel også at Moblin (beta, dog) heller ikke var det jeg så etter. Vingler mellom XP og Ubuntu (samt Mint og Xubuntu) nå, valger er langtfra så enkelt som jeg kunne ønske det var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...