Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ondt i kneet - feildiagnose?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har hatt vondt i kneet i flere år nå, og for ca 3 år siden dro jeg til lege for å finne ut av hva det kunne være. Det føles omtrent som om at noe i kneet har løsnet (når jeg "svinger" eller går i ned trapper gjør det oftest vondt). Smerten kommer og går, men i den siste tiden har jeg hatt vondt oftere. Noen ganger kan jeg spille fotball i flere timer uten at jeg kjenner noe, men andre ganger når jeg sitter helt stille en periode, og deretter begynner å gå gjør det veldig vondt.

Jeg gikk som sagt til lege for å finne ut hva det var. Beskrev symptomene som nevnt over, og jeg ble sendt på CT-scan. Resultatene av disse viste forhøyet urinsyre-verdi, og jeg fikk beskjed om at dette kunne skyldes alkohol, sukker og kjøtt.

Det som er, er at etter ei fyllekule kjenner jeg en annen smerte i kneet, dette tror jeg skyldes den forhøyede urinsyre-verdien. Som sagt, jeg har vanskelig for å tro at den nevnte smerten noe annet enn noe "mekanisk" feil i kneet. Det bare kjennes sånn ut.

Hva tror dere? Hva annet kan skylde smerten?

Verdt å nevne at jeg har blitt feildiagnosert av den legen før også.

Edit: Er 20 år om det kan ha noe å si.

Edit2: Får ondt kun på venstre kne, på utsiden (mot venstre) av kneskålen.

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-QjT4b9

Haha, unnskyld at jeg ler, men har liknende plager hos meg selv :p

Hadde ondt på utsida av kneet. Fikk beskjed om at det var bruskkul som gjorde det. Så begynte låret å verke, så fikk jeg beskjed om at det var senebetennelse. Så ble det muskelbetennelse. Så ble det bruskkulen igjen.

Bytt lege, alle er ikke like stabile. Kan kiropraktor hjelpe deg? Eller fysioterapaut?

Lenke til kommentar

Hadde kneplager for noen år siden, høres litt ut som dette. Først og fremst vondt når jeg gikk nedover, skranglete følelse av at ting ikke var på plass. Mistenkte menisk, men etter scanning ble det avkreftet. Gikk til en lege som praktiserte IMS (beinhard akupunktur) og fikk beskjed om at dette skyldtes at muskelen på innsiden av låret var for kort og trakk på kneleddet hele tiden. Etter 5-6 behandlinger gikk det over, og jeg har ikke vært plaget siden.

Lenke til kommentar
Heisann.

Har hatt vondt i kneet i flere år nå, og for ca 3 år siden dro jeg til lege for å finne ut av hva det kunne være. Det føles omtrent som om at noe i kneet har løsnet (når jeg "svinger" eller går i ned trapper gjør det oftest vondt). Smerten kommer og går, men i den siste tiden har jeg hatt vondt oftere. Noen ganger kan jeg spille fotball i flere timer uten at jeg kjenner noe, men andre ganger når jeg sitter helt stille en periode, og deretter begynner å gå gjør det veldig vondt.

Jeg gikk som sagt til lege for å finne ut hva det var. Beskrev symptomene som nevnt over, og jeg ble sendt på CT-scan. Resultatene av disse viste forhøyet urinsyre-verdi, og jeg fikk beskjed om at dette kunne skyldes alkohol, sukker og kjøtt.

Det som er, er at etter ei fyllekule kjenner jeg en annen smerte i kneet, dette tror jeg skyldes den forhøyede urinsyre-verdien. Som sagt, jeg har vanskelig for å tro at den nevnte smerten noe annet enn noe "mekanisk" feil i kneet. Det bare kjennes sånn ut.

Hva tror dere? Hva annet kan skylde smerten?

Verdt å nevne at jeg har blitt feildiagnosert av den legen før også.

Edit: Er 20 år om det kan ha noe å si.

Edit2: Får ondt kun på venstre kne, på utsiden (mot venstre) av kneskålen.

Jeg tror du roter litt her.

1. ER du sikker på at det var en CT du fikk, og ikke MR??

2. Urinsyregikt er ganske sjelden hos yngre mennesker..

3. Har du fått en hevisning til Ortopeden?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

1: Roter sikkert her, var sikkert MR jeg fikk. Det var en liten maskin som beama stråler gjennom kneet mitt i ca 20 minutter mens jeg fikk easy listening musikk. I et annet rom var det en tekniker som observerte og kommuniserte med meg.

2: Ja har funnet ut at det er veldig unormalt å få det hos yngre mennesker, derfor jeg er veldig usikker.

3: Nei, har ikke fått noen henvisning til noen som helst. Fikk bare et brev tilbake i posten der legen nærmest hentydet til at jeg var hypokonder.

Har forresten skifta lege, men har ikke fått sjansen til å teste han enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...