taste Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 jeg har 2Mbit av NGT.Noen andre som har det og som har satt opp ruteren skikkelig? vi er to stykker som deler en 2Mbit linje, ruteren er koblet først til en switch og så fra switchen til oss. vi vil gjerne kunne dele mapper over nettverket. men ikke ut på nettet. er det mulig å sette opp ruteren slik? trenger virkelig hjelp. jeg tror jeg har hatt uautorisert besøk på maskinen min, den henger, og plutselig kan jeg ikke flytte filer lenger. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Deling av filer/mapper gjør du i Windows (Os'et) og har ingenting med routern å gjøre.... Får å sjekke at du ikke deler noe ut mot internett kan du gå inn på denne siden : https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 så får du sjekket den grunnleggende sikkerheten.... Bruker dere Windows 9x så må dere enable fil/skriverdeling. Dette gjør du ved å høyreklikke på "My network places" e.l. > Egenskaper og aktivere fil/skriverdeling. Så kan du høyreklikke på mappene du vil dele å velge Sharing (Deling) I Win2k/Xp er fildeling i utgangspunktet enablet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå