vedji10 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Hei Dette skjer etter litt spilling av spill som Far Cry 2 og Empire Total War. Spillet krasjer helt og jeg må skru pcen av og på . Jeg vet det er veldig tunge spill men de lagger ikke i det hele tatt når jeg stiller grafikken på høyt. Jeg har XFX GTX260 Black edition skjermkort. Noen som har peiling på hvorfor dette skjer, eller hvordan jeg kan fikse det? Endret 8. juli 2009 av vedji10 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Tror nok GPU/kort blir for varmt slik at det skjærer seg. Sjekk om viften spinner opp i turtall når du spiller. Gjør den ikke det, kan du prøve å sette vifte hastighet til 50% manuelt. Rivatuner er et kjekt program å ha for å gjøre dette. Lenke til kommentar
vedji10 Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Tror nok GPU/kort blir for varmt slik at det skjærer seg. Sjekk om viften spinner opp i turtall når du spiller. Gjør den ikke det, kan du prøve å sette vifte hastighet til 50% manuelt. Rivatuner er et kjekt program å ha for å gjøre dette. Det hjelper i noen spill men andre skjer det fortsatt. Kjørte OCCT Gpu test etter to minuter med shader complexity på 6, frøys hele driten og skjermen ble helt rød. Men det som jeg oppdaget var at den frøys på 60 grader. Det er vell ikke så høy temp. Bruker HWmonitor for å sjekke temp imens jeg spiller, og den viser max temp på 62 grader. Cpu holder seg også rimelig kald. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Nei 60'C er ikke varmt,prøv GeForce Release 182.50før du kontakter selger,hvis den ikke takler occt test da heller så er det nok feil på skjermkort. Leste på nvidia forum,at det var mange som hadde trøbbel med nyere driver. Husk å avinstaler den gamle først+physx,og restart pc'en før instalerer 182.50. Lenke til kommentar
vedji10 Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Nei 60'C er ikke varmt,prøv GeForce Release 182.50før du kontakter selger,hvis den ikke takler occt test da heller så er det nok feil på skjermkort.Leste på nvidia forum,at det var mange som hadde trøbbel med nyere driver. Husk å avinstaler den gamle først+physx,og restart pc'en før instalerer 182.50. Skal jeg bare slette hele mappa som heter 186.18 for å slette driver? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Nei,i Kontrollpanel i xp,er det et program som heter "Legg til eller fjern programmer",husker ikke hva det heter i vista kontrollpanel,men sikkert lett å finne! Edit:Så du har ikke prøvd siste nvidia driver? Endret 9. juli 2009 av ask99 Lenke til kommentar
vedji10 Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Nei,i Kontrollpanel i xp,er det et program som heter "Legg til eller fjern programmer",husker ikke hva det heter i vista kontrollpanel,men sikkert lett å finne! Edit:Så du har ikke prøvd siste nvidia driver? Når jeg søker etter driver på mitt kort GTX 260 så kommer 186.18 det er den siste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå