Gå til innhold

Antenne kontakt for Get kabel TV

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp fått Get kabel TV og Bredbånd i min nye leilighet. I leiligheten er det 3 antenne uttak (koblet i serie). Og TV fungerer veldig bra i alle tre uttakene.

Men Get bredbånd fungerer bare i det første uttaket. Ser at det første uttaket er en UPC boks mens de to andre er Clas Ohlson bokser.

Er det slik at jeg må ha noen spesielle uttak som støtter upstreaming for eks når det skal brukes til bredbånd?

Det er ca 4 meter til uttak nr 2, og har forsøkt å koble en 20 m lang kabel på det første uttaket for å sjekke om signalet blir for dårlig, men fungerer fint selv med en 20 m lang kabel mellom.

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tidligere jobbet med support for et av kabel-tv selskapene i Norge, og erfaringsmessig så skyldes denne typen feil, at det er benyttet dårlig coax mellom antenneutakene, samt at selve uttakene er av dårlig kvalitet. Ofte er de også montert av personer som ikke er så nøye med at jobben blir gjort skikkelig. Eventuelt kan det også være brudd på kabelen et/flere steder.

En annen mulig feil er at signalene inn i leiligheten er for svake, men dette tror jeg ikke så mye på da du får nettet til å fungere med 20m kabel fra uttaket.

Dersom du ønsker å benytte et av de andre uttakene, må du nok be Get komme å se på anlegget ditt. Men siden feilen høyst sansynlig ligger hjemme hos deg, er dette en service du må regne med å betale for...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...