Øyjor'n Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Bruker: Oyjorn Utfordring: Høy DOF med 35mm Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Nikon 35mm/1.8 & SB-400 @ D80 18-55mm tror jeg det er noe gale med. Får ufattelig uskarpe bilder, i forhold til bilder fra 35mm. Vet det er forskjell på objektivene og skarpheten, men så mye kan det umulig være. Kommer sikkert med noen landskaps bilder, men håper også på å få noe annet også. Begrenset meg til Kandidat pga. eksamen nå i starten i måneden samt. at jeg er på Hardangervidda 12-14. juni og AC/DC konsert 15-16. juni i Oslo. Bilder: 3/06 4/06 7/06 10/06 Øyjor'n Endret 10. juni 2009 av Oyjorn Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Det kan jo bli fine bilder fra Hardangervidda og konsert Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Stemmer, men jeg kan ikke legge ut noe de dagene. Var det jeg mente Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) nvm Endret 27. mai 2009 av sn0dig Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Endelig første bilde! Mye spenning i hverdagen for tiden, ettersom jeg skal ha eksamen neste uke og streiken kanskje oppstår? Sier ikke neitakk til en streik da! Men vertfall: Første bilde er samme hovedmotiv som favorittbildet mitt, men et frontmotiv foran. EDIT: Glemte å nevne at dette er et HDR bilde, satt sammen av 3 eksponeringer. Tar gledelig imot kritikk! v1.0 v1.1 Endret 4. juni 2009 av Oyjorn Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg tror jeg ville croppa litte bitte av himmelen, ellers var bilde nydelig. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Enig med ZoDs, tror det hadde gjort seg å få horisonten litt høyere i rammen. Men for noen farger! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Likte effekten av lyset på midterste lyktestolpen mot mørk sky. ..Og for noen farger! Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Flotte farger! Hvilken bro er det? Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Tusen takk for rosende kritikk! Men jeg må innrømme at dette er ikke slik det egentlig var, slik som det forgje bildet av Tanangerbrua i Stavanger(du som lurte, iamluka) jeg har på flickr. Dette bildet er en del saturert opp, men jeg trengte en liten vri, for en gangs skyld. Skal prøve å croppe, å se hvordan det blir EDIT: v1.1 lagt ut Endret 4. juni 2009 av Oyjorn Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Er litt usikker på dagens bidrag, men det får holde. Vil oppkalle dette etter sangen til Red Hot Chilli Peppers: Under The Bridgee Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Syntes stemningen fungerte bedre i v1.1. Synes som sagt at midterste lys fungerer veldig bra - spesielt der det speiler seg som en sol i vannet.. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Det første bildet var virkelig vakkert! Alt passet jo perfekt inn. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Fine bro-bilder du har lagt inn...vi hadde broer i april-festen også, og det er fascinerende foto-motiver. (Litt tung kanskje å åpne den siste filen din...) RandiA Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Har desverre ikke fått tid til å legge inn bilder i helgen, men fikk tatt et bilde på hytta jeg var på. Dette kan jo forsåvidt tolkes som liten og stor DOF. ƒ/16 ISO/800 1/100 Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Er litt usikker på dagens bidrag, men det får holde. Vil oppkalle dette etter sangen til Red Hot Chilli Peppers: Under The Bridgee Bra bilde. Bra sang. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ja, det ble et flott bilde.. RandiA Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Et bilde jeg selv egentlig ikke liker, men må ha noe å legge ut. Har hatt eksamensforberedelser nå de siste dagene, så nå er jeg rimelig stuffed med stoff om kriger i det 20. århundre. Det som er synd her, er at det er så mye utbrent - som dere ser. Kunne blitt et ganske vakkert bilde, hvis ikke... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Det som er synd her, er at det er så mye utbrent - som dere ser. Kunne blitt et ganske vakkert bilde, hvis ikke... Det er slikt som skjer innemellom. Bildet er ikke ubrukelig; og passer fint inn i et album f.eks. Tom Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Er nå kommet tilbake fra Hardanger, hvor jeg har tilbringet de siste 2 dagene på Ullensvang hotell. Det har vært praktfullt vær, men om kvelden har det skyet til litt, så noe praktfullt lys ble det desverre ikke. Men det er langt fra siste gang jeg er der! Derfor legger jeg ut et bilde jeg ikke rakk å legge ut før jeg reiste for helgen. Dette er også HDR, sammensatt av 6eksponeringer i PS. Var en vakker solnedgang, men fikk ikke den slørete effekten på vannet, uten et ND filter, jeg ville ha. Dermed ble det slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå