Adversary Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Hei, installerte Ubuntu 9.04 for første gang for ei uke sia og sliter litt med å få frem/tilbake-sideknappene på musa til å fungere skikkelig. De funker i Firefox, men ikke i opera og nautilus. Prøvde flere guider før jeg gav opp og tenkte jeg skulle starte en tråd her. Er det noen som kan fortelle meg en god fremgangsmåte til å få de til å fungere? Edit: fikk opera nesten til å fungere, frem/tilbake fungerer, kan bruke midtmuseknappen til å opne linker i ny fane, men når jeg bruker midtmuseknappen på andre ting enn linker, vil det bli kopiert inn tekst. Det gjelder også i "hurtigvalg". Endret 2. juni 2009 av Adversary Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 men når jeg bruker midtmuseknappen på andre ting enn linker, vil det bli kopiert inn tekst. Det gjelder også i "hurtigvalg". Dette er standard i GNU/Linux. Bare merk tekst (trenger ikke kopiere), gå til annet tekstfelt og trykk ned scroll-knappen. Om du kan endre på dette vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Jau, det er en flott funksjon som jeg gjerne skullle brukt. Problemet er at det krasjer med Opera. Ville ikke nølt med å ta i bruk Firefox igjen, men desverre har streaming(pga. flash i youtube etc.) blitt helt på tryne i etter jeg skifta til linux. Problemet er også i opera, bare i mye mindre grad. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Trykk shift+midtklikk-knappen på musa. Der får du opp en meny som bør forklare seg selv. Du burde kanskje ha tenkt å still inn det da? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Ja, det har jeg gjort. Problemet er at når jeg bruker midt-klikk i "hurtigvalg"/"speeddial" i opera vil opera åpne en ny fane med det jeg har i copypaste-bufferen i stede for å åpne hurtigvalget jeg trykker på. Håper ikke det ble for knotete forklart Ellers sliter jeg fortsatt med frem/tilbake-klikk ellers i ubuntu. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Fikk ENDELIG til å bruke frem/tilbake knappene på musa i Nautilus, så nå redigerer jeg denne til [Løst]. Brukte denne guiden: http://gaarai.com/2009/02/13/navigate-in-u...sing-the-mouse/ Kjører Ubuntu 9.04 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå