Gå til innhold

Junifest 2009 - sagat3 - B&W og/eller liten DOF

Anbefalte innlegg

Bruker: sagat3

Utfordring: B&W og/eller liten DOF

Deltakernivå: Kandidat

Utstyr: Olympus E-510 + Det jeg måtte finne i fotobagen

Jeg trenger et par bilder som skal være sort/hvitt og som egner seg som store forstørrelser, og da må det jo være glimrende med en utfordring på området. Det er for øvrig en Leica 25mm f1.4 på vei i posten, så jeg vil tro at den blir brukt ved et par anledninger. Siden det er innspurt på oppgaven på skolen, må jeg begrense meg til kandidat for å ikke miste fokus helt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Juni: En start

Min lille tilleggsutfordring må være at bildene passer på veggen, og jeg tror at de ikke bør være for innholdsrike, spesielt ikke i sort/hvitt. Jeg har ikke mye erfaring med sort/hvitt fotografering, så kommentarer og tips mottas med takk :)

post-111515-1243873961_thumb.jpg

f/6.3

1/160

ISO 200

150mm

Olympus E-510

Sigma 150mm F2.8 EX DG APO IF Macro HSM

Lenke til kommentar

Jeg er nybegynner, så ta kommentarene mine for det det er, men jeg likte bildet veldig godt. Det svarte på høyre side gjorde det spennende og litt mystisk, på grensen til dystert.

Jeg tror faktisk jeg kunne ha hatt noe sånn på veggen! :yes:

Lenke til kommentar

2. Juni: Litt av en "kanon"

Når jeg får tenkt meg om, så er jeg nok enig i at det ble litt vel svart i går. Prøver jeg på litt motsatt i dag. Det er desverre ingenting som frister meg ute i dag, så det ble et innebilde av noe utstyr som lå å slang...

post-111515-1243953306_thumb.jpg

f/7.1

1/13

ISO 800

60mm

Olympus E-510

Olympus Zuiko Digital ED 12-60mm F2.8-4.0 SWD

Lenke til kommentar
I alle verdens dager... jeg sverger på at jeg så denne i bildekritikkforumet tidligere i dag, gikk tilogmed tilbake for å dobbeltsjekke... Noe muffins er på gang :D

Jo det kan nok stemme det, den var innom BK en tur av en eller annen merkelig grunn, for den startet i utfordringer. Jeg sendte en melding til moderator for å få det fikset.

Det eneste som trekker ned er vel gorillapod'en - den høres liksom ikke inn ;)

Tom

Litt enig i det, skulle vel ha funnet noe annet å sette det på... (skrivebakørettilnestegang)

Lenke til kommentar

3. Juni: Matsanking

Dette er mer et eksperiment enn et forsøk på et høykvalitets bilde, jeg ville se hvor langt jeg kom med det utstyret jeg har liggende i sekken. Det er tydelig at det går utover bildekvaliteten når man begynner å stable telekonvertere. ISO 1600 er heller ikke på den siden av skalaen der Olympusen liker seg best. 1680mm (35mm ekvivalent), bildet er ikke croppet.

post-111515-1244026369_thumb.jpg

f/11

1/250 sek

ISO 1600

840mm

Olympus E-510

Tokina SD AT-X 100-300mm F4.0

Olympus Zuiko Digital EC-14 1.4x Teleconverter

Hoya 2X Telekonverter OM

Lenke til kommentar

4. Juni: Trær i lett bris

Dette er nok et forsøk, men dette bildet egner seg kanskje bedre på veggen enn det forrige. Og nå har forresten Leicaen kommet i hus :D arti arti :) må vel ut å teste den framover.

post-111515-1244141826_thumb.jpg

f/5.6

40 sek

ISO 100

32mm

Olympus E-510

Olympus Zuiko Digital ED 14-42mm F3.5-5.6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...