sagat3 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Bruker: sagat3 Utfordring: B&W og/eller liten DOF Deltakernivå: Kandidat Utstyr: Olympus E-510 + Det jeg måtte finne i fotobagen Jeg trenger et par bilder som skal være sort/hvitt og som egner seg som store forstørrelser, og da må det jo være glimrende med en utfordring på området. Det er for øvrig en Leica 25mm f1.4 på vei i posten, så jeg vil tro at den blir brukt ved et par anledninger. Siden det er innspurt på oppgaven på skolen, må jeg begrense meg til kandidat for å ikke miste fokus helt. Lenke til kommentar
sagat3 Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 1. Juni: En start Min lille tilleggsutfordring må være at bildene passer på veggen, og jeg tror at de ikke bør være for innholdsrike, spesielt ikke i sort/hvitt. Jeg har ikke mye erfaring med sort/hvitt fotografering, så kommentarer og tips mottas med takk f/6.3 1/160 ISO 200 150mm Olympus E-510 Sigma 150mm F2.8 EX DG APO IF Macro HSM Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg er nybegynner, så ta kommentarene mine for det det er, men jeg likte bildet veldig godt. Det svarte på høyre side gjorde det spennende og litt mystisk, på grensen til dystert. Jeg tror faktisk jeg kunne ha hatt noe sånn på veggen! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg er også nybegynner, men for min del var det litt for mye svart på høyrekanten. Det var veldig fint, men litt vel mye svart for min del. Lykke til videre, jeg følger med. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Mye svart, og jeg savner et skikkelig fokuspunkt. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Tja, svart er et undervurdert virkemiddel i vår overfladiske digitale tidsalder. *kremt* Når det er sagt ble det kansje litt mye på høyre siden, foretrekker tett cropping, men kraftfullt ellers. Lenke til kommentar
sagat3 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 2. Juni: Litt av en "kanon" Når jeg får tenkt meg om, så er jeg nok enig i at det ble litt vel svart i går. Prøver jeg på litt motsatt i dag. Det er desverre ingenting som frister meg ute i dag, så det ble et innebilde av noe utstyr som lå å slang... f/7.1 1/13 ISO 800 60mm Olympus E-510 Olympus Zuiko Digital ED 12-60mm F2.8-4.0 SWD Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Liker godt 2. juni bildet ditt, men... er ikke denne tråden i feil forum? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Liker godt 2. juni bildet ditt, men... er ikke denne tråden i feil forum? Den er da ikke det? Endret 2. juni 2009 av Lars Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 I alle verdens dager... jeg sverger på at jeg så denne i bildekritikkforumet tidligere i dag, gikk tilogmed tilbake for å dobbeltsjekke... Noe muffins er på gang Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Fine kontraster mellom gummi, glatt plast og ruglete plast. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Fine kontraster mellom gummi, glatt plast og ruglete plast. Det eneste som trekker ned er vel gorillapod'en - den høres liksom ikke inn Tom Lenke til kommentar
sagat3 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 I alle verdens dager... jeg sverger på at jeg så denne i bildekritikkforumet tidligere i dag, gikk tilogmed tilbake for å dobbeltsjekke... Noe muffins er på gang Jo det kan nok stemme det, den var innom BK en tur av en eller annen merkelig grunn, for den startet i utfordringer. Jeg sendte en melding til moderator for å få det fikset. Det eneste som trekker ned er vel gorillapod'en - den høres liksom ikke inn Tom Litt enig i det, skulle vel ha funnet noe annet å sette det på... (skrivebakørettilnestegang) Lenke til kommentar
sagat3 Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 3. Juni: Matsanking Dette er mer et eksperiment enn et forsøk på et høykvalitets bilde, jeg ville se hvor langt jeg kom med det utstyret jeg har liggende i sekken. Det er tydelig at det går utover bildekvaliteten når man begynner å stable telekonvertere. ISO 1600 er heller ikke på den siden av skalaen der Olympusen liker seg best. 1680mm (35mm ekvivalent), bildet er ikke croppet. f/11 1/250 sek ISO 1600 840mm Olympus E-510 Tokina SD AT-X 100-300mm F4.0 Olympus Zuiko Digital EC-14 1.4x Teleconverter Hoya 2X Telekonverter OM Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Morsomt forsøk! Nesten litt overraskende at det er såpass med detaljer i behold selv med to teleconvertere. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Eksperimentelt med avstanden og konverterne, men prinsipelt motstander mot å ha bilder av vesen som blir spist levende på veggen... Matsanking er sjelden et pent syn. Lenke til kommentar
sagat3 Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Ja forsåvidt, det blir vel ikke noe veggbilde av dette... Lenke til kommentar
sagat3 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 4. Juni: Trær i lett bris Dette er nok et forsøk, men dette bildet egner seg kanskje bedre på veggen enn det forrige. Og nå har forresten Leicaen kommet i hus arti arti må vel ut å teste den framover. f/5.6 40 sek ISO 100 32mm Olympus E-510 Olympus Zuiko Digital ED 14-42mm F3.5-5.6 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Min favoritt så langt. Det ser nesten ut som rim på trærne... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå