Lachrymol Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hei, Såvidt jeg har erfart vil LiIon-batterier automatisk lade ut over tid. Når man mesteparten av tiden har pc'en koblet til strøm antar jeg at den automatisk vil sette igang så fort batteriet ikke er på 100%? Dette kan da umulig være sunt for batteriet å bli ladet bittelitt hele tiden. Har hørt at det finnes instillinger som kan sørge for at lading ikke setter igang før strømmen faller under et nivå man selv velger, men kan ikke finne noe slikt på min maskin. Er det standard windowsinstillinger, eller er finnes det tredjepartsprogrammer som styrer slikt? Lenke til kommentar
avo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hei, Såvidt jeg har erfart vil LiIon-batterier automatisk lade ut over tid. Når man mesteparten av tiden har pc'en koblet til strøm antar jeg at den automatisk vil sette igang så fort batteriet ikke er på 100%? Dette kan da umulig være sunt for batteriet å bli ladet bittelitt hele tiden. Har hørt at det finnes instillinger som kan sørge for at lading ikke setter igang før strømmen faller under et nivå man selv velger, men kan ikke finne noe slikt på min maskin. Er det standard windowsinstillinger, eller er finnes det tredjepartsprogrammer som styrer slikt? LiIon batterier tåler klattlading, så det er neppe noe stort problem. Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Det er jeg klar over, men det sies også at batterier i snitt tåler x antall ladinger, og jeg vil tro at denne stadige småladingen vil gå på bekostning av denne "kvota". Min er erfaring fra jobbsammenheng er ihvertfall at maskiner som står på døgnet rundt med strøm i konstant, sliter ut batteriet relativt fort. Endret 27. mai 2009 av Lachrymol Lenke til kommentar
avo Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Det er jeg klar over, men det sies også at batterier i snitt tåler x antall ladinger, og jeg vil tro at denne stadige småladingen vil gå på bekostning av denne "kvota". Min er erfaring fra jobbsammenheng er ihvertfall at maskiner som står på døgnet rundt med strøm i konstant, sliter ut batteriet relativt fort. Om Laptoppen din fungerer uten batteri, er det jo et greit alternativ å bare ta ut batteriet. Mener å husk at Lithium batterier lagres best ca halvfulle i stabil romtemperatur, eller litt lavere. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Min er erfaring fra jobbsammenheng er ihvertfall at maskiner som står på døgnet rundt med strøm i konstant, sliter ut batteriet relativt fort. Er ikke nødvendigvis den konstante klattladingen som forårsaker dette. Batteriene liker ikke varme i det hele tatt så hvis de konstant står i en pc som holder ~60grader så er nok dette et større problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå