johome Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Jeg har akkurat lastet nyeste Mint ned og brent ISO fila på en CD. Får denne feilmeldingen når jeg skal boote opp CD'en : Er det noen som vet hva som er feil ? Jeg har en tidligere utgave av Mint som jeg prøvde meg på idag. Den bootet opp uten problemer , og jeg har kunnet installert den hvis jeg ville. Endret 27. mai 2009 av johome Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Ser ut som det er en feil med cd-plata. Ville forsøkt å brenne den på nytt med en lavere hastighet. Lenke til kommentar
johome Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Tror ikke at det er noe i veien med CD plata. Lastet ned fra en annen link. Kommer også feilmelding når jeg skal boote opp den CD plata. Det kommer opp en kort melding om BIOS Error. Det skjønner jeg ikke. Dataen er nesten helt ny , og HK er Asus P5Q Deluxe som skal være godt tilpasset linux. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Googlet på feilkoden "Disc error 80" og fant ut at det kan være cd-spilleren. Ville forsøkt i en annen cd-spiller/pc. BOIS Error, er det den meldigen som er på bildet, eller en annen? Om sistnevnte, kan du si/vise hva den meldingen var? Tror ikke det er noe med biosen siden den booter fra cd-en. Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg har nå prøv å installere Mint mange ganger , lastet ned fra forskjellige steder , uten at det går. Dette kommer opp hver eneste gang : Nå strømmer feilmeldingene på ... Nå har jeg klart å installere Debian. Etter hva jeg har skjønt er den distroen beregnet for litt mere erfarne brukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå