Gå til innhold

Mesterligafinalen i kveld

Scroogey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke at Barchelona har sjans til å vinne.

Sånn kan det gå. :p

Det er viktig å huske på at Barcelona skoret sitt første og viktigste mål i en United-dominerende peride. Dette anses som flaks fra min, og mange andres side. Fotball er selvsagt ikke rettferdig, og en gjennomsnittlig kamp er sjelden avgjort før dommeren blåser av.

For Barcelona-fans kan det være lett å glemme at Tom Hennning Øvrebø avgjorde semifinalen, og at finaleresultatet hadde vært helt annerledes hvis UEFA hadde valgt en mer verdig dommer.

Endret av CS93
Lenke til kommentar

Det er viktig å huske på at Barcelona skoret sitt første og viktigste mål i en United-dominerende peride. Dette anses som flaks fra min, og mange andres side. Fotball er selvsagt ikke rettferdig, og en gjennomsnittlig kamp er sjelden avgjort før dommeren blåser av.

For Barcelona-fans kan det være lett å glemme at Tom Hennning Øvrebø avgjorde semifinalen, og at finaleresultatet hadde vært helt annerledes hvis UEFA hadde valgt en mer verdig dommer.

Er så lei United fans må liv og død mener at de var best og det var uflaks som gjorde at de tapte finalen. United spilte elendig i forhold til Barcelona, og jeg vil heller ikke si at Barcelona var så ekstremt heldige i semi-finalen som mange skal ha det til, ja Chelsea ble snytt for en straffe, men det kan man egentlig si at Barcelona også ble. Må også huske at United var heldige som trakk Arsenal til en semi-finale og ikke et bedre lag.

Lenke til kommentar

Er så lei United fans må liv og død mener at de var best og det var uflaks som gjorde at de tapte finalen. United spilte elendig i forhold til Barcelona, og jeg vil heller ikke si at Barcelona var så ekstremt heldige i semi-finalen som mange skal ha det til, ja Chelsea ble snytt for en straffe, men det kan man egentlig si at Barcelona også ble. Må også huske at United var heldige som trakk Arsenal til en semi-finale og ikke et bedre lag.

Du kan ikke si at Barcelona ikke var elendige i semien. :nei: De hadde ETT skudd på mål, som også ble mål. Og en feil til; Chelsea ble snytt for 3 straffer - minst.

Jeg kan dessuten gå med på at United ikke var best under hele finalen, og at de ikke var i toppform, men det var heller ikke Barcelona. Det var noe kjedligere kamp enn tidl. finaler, og begge lag spilte under gjennomsnittet og skapte få sjanser. :yes:

Lenke til kommentar

Flaks at Barcelona scorer når United er litt inne i kampen? Dyktighet kaller eg det. Målet var på ingen måte noko flaksemål, det var eit bra angrep.

Lenke til kommentar

Flaks at Barcelona scorer når United er litt inne i kampen? Dyktighet kaller eg det. Målet var på ingen måte noko flaksemål, det var eit bra angrep.

United var mer enn "litt inn i kampen." Selve målet var ikke flaks nei, men det var udyktighet av forsvaret, som det forsåvidt var store deler av kampen. Du ser Carrick som begynner å springe for full pinne først når Eto'o har gått forbi Vidic. Forøvrig mest sannsynlig hans eneste småspurt gjennom hele kampen.

Dog en fullt fortjent seier.

Lenke til kommentar

Målet til Barcelona var et flaksemål fordi de ikke hadde klart noe i det hele tatt i løpet av de første 10 - 15 minuttene.

Lenke til kommentar
Og en feil til; Chelsea ble snytt for 3 straffer - minst.

Nei, kun en slik jeg ser på det. Du kan vise til de 2+ situasjonene hvor du mener det burde vært straffe, alle episodene finnes på youtube ;) .

Greit, hvis du vil ha det inn med teskje: (opplasteren av mener det var fire straffer, men se bort ifra den første)

http://www.youtube.com/watch?v=qLhJb15_cDc

Situasjon 1 (2 på videoen): Drogba blir felt, holdt i trøya og spent inne i feltet. Riktig dom hadde vært straffe og gult kort.

Situasjon 2 (3 på videoen): Pique henser i straffefeltet. Ikke bare henser han, men han strekker også ut armen. Dette skulle medført straffe og rødt kort.

Situasjon 3 (4 på videoen): Eto'o henser inne i feltet. Ikke kort da han snur seg vekk.

Det skal også sies at Barcalona fikk en spiller utvist ved en feil. Altså dømte ikke Øvrebø partisk i favør Chelsea, men han dømte elendig.

Endret av CS93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...