HDSoftware Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Heisan folkens En kollega av meg har laget et program som benytter en ActiveX for å motta hendelser fra en hardware. Dette fungerer glimrende i en WinForm applikasjon, men når han lager dette om til en WinService så får han ikek lest eventene, eller muligens så sendes ingen eventer. Min første tanke er jo at så lenge man ikek har en Window struktur aktiv så har man jo ingen event håndterer heller. Hvordan kan man få disse eventene. En tanke jeg sitter med er jo å fyre et vindu "hidden" og lese eventene fra dette vinduet, men er litt usikker om det lar seg gjøre fra en Service. Begreper som Message-Pump er også blitt nevnt... All hjelp er selvsagt imøtesett med et bredt smil.... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Det er nok mer på grunn av at det er en service som kjører ActiveX programmet enn at det er på grunn av manglende form. Jeg ville sjekket brukertilgangen servicen har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå