Gå til innhold

Forskjell på Fireline?


Anbefalte innlegg

Sitter nå på ebay og tenke jeg skulle kjøpe fireline sene her (pga billigere)

Så etter og ha sett på en del sener legger jeg merke til att de fleste senene er på en 10lb.

 

Så tenkte jeg att jeg skulle skjekke hvor mye 10lb er og finner ut att det var utrolig lite (4.54kg)

Dette var da en 0.20 sene

Men da jeg sjekker en 0.20 sene på skittfiske så tåler jo denne 13.2kg

 

Så er det rett og slett bedre sener i norge (Noe som ikke gir noen mening i det heletatt)

Eller er det forskjell på måtene de tester hvor mye de tåler?

 

Eller noen som har noe bra forslag?

 

Ebay sena

 

Skittfiske sena

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter nå på ebay og tenke jeg skulle kjøpe fireline sene her (pga billigere)

Så etter og ha sett på en del sener legger jeg merke til att de fleste senene er på en 10lb.

 

Så tenkte jeg att jeg skulle skjekke hvor mye 10lb er og finner ut att det var utrolig lite (4.54kg)

Dette var da en 0.20 sene

Men da jeg sjekker en 0.20 sene på skittfiske så tåler jo denne 13.2kg

 

Så er det rett og slett bedre sener i norge (Noe som ikke gir noen mening i det heletatt)

Eller er det forskjell på måtene de tester hvor mye de tåler?

 

Eller noen som har noe bra forslag?

 

Ebay sena

 

Skittfiske sena

 

 

 

 

Fireline selges på XXL billig. rundt 200-400 kroner spørs litt hvor mye du skal ha. fireline er ikke gunsig i elv med tanke på steiner og fisken kan gå bak. fireline ryker lett ved sliping mot ting. men skal du fiske i sjø / ferskvann er det ypperlig! du kaster lengre og den tåler mye. bakdelen er vell vist du får surr på sena er du done. umulig og få det opp. men som sakt, til slukfiske er fireline kjempe. det er ikke strekk i den som det er i vanlig sen.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid hatt to spoler på alle stengene mine, en med Fireline (0,17) og en med Triline(trilene? litt usikker om det er med I eller E..) Har aldri opplevd noe problemer med fireline. Selvfølgelig kan den snurre seg opp en del hvis du bare knyter på en spinner og henger den etter båten i flere kilomter, men bruker du Not A knot og hempevirvel så funker det kjempebra. Jeg har heller aldri opplevd at den har røket med fisk på og jeg visker for det meste i elver og fjellvann. Husker ikke helt hvor mye 0,17 fireline tåler, men rundt 3.0 kilo skal den tåle og det er mer enn nok for meg, er skjeldent over kilosgrensa uansett.

 

Linken din funka ikke her så fikk ikke se prisen på Firelinen på Ebay, men er den mye billigere hadde jeg ikke nølt med å kjøpe der. kaster latterlig mye lenger med fireline :D

Lenke til kommentar

Eg bruker multifilament (fireline, powerpro, spiderwire..osv) til all fisket eg driver med untatt ved laksefisk i elv eller fluefiske.

 

Selv har eg brukt både fireline, powerpro og spiderwire og ron thompson sin multi.

 

Et godt tips kan være å bruke monofortome på 2meter eller noe så du unngår å måtte lage rare knuter på selve sluket og at skarpe kanter sliter på multien.

 

Edit: Kjøper en del multi fra ebay til en utrolig billig pris men vær obs på at det sirkulerer en del FAKE multi på ebay. Kjøp fra kjente ebay stores. :)

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...