Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Tiden er snart inne for å kjøpe nytt anlegg til bilen, og jeg har funnet et oppsett jeg synes ser greit ut. Det består av bla. disse subene. Er det nødvendig med et ekstra batteri på et slikt oppsett? Skal også ha inn focal frontsett på 80/120W. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Nei det trenger du ikke, vist du har et godt brukandes fra før. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Det kommer helt ann på hvor mye dynamoen din lader osv. Åssen bil er det snakk om? Noe ekstra batteri trenger du nok ikke, men du kan med fordel bytte orginalbatteriet med et batteri beregnet for bilstereo, feks optima yellow top, så oppgraderer du kablene mellom dynamo og batteri, og mellom batteri og chassie. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Det er snakk om en S4 2.2TQ Sedan Netopp kjøpt nytt batteri, så det skal være i orden. Får vel bare satse på at det går fint da. Hva er indikasjonene på at anlegget stjeler for mye strøm? Lenke til kommentar
%Username% Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 En kondensator kan jo kanskje være greit.. Lenke til kommentar
Alekz88 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Kondensator er ganske oppskrytt, ville heller gått for et bedre batteri istedenfor, som cossiemk1 sier. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hvis du oppgraderer nevnte kabler, og bruker kraftige kabler til forsterkeren(e), samt jorder på et GODT pungt med rent metall, så skal det gå bra. (jeg pleier å sveise inn et feste i gulvet baki) Skulle du oppleve blinking i lysene ved høyt volum da, så må du ha bedre batteri, og kanskje en kraftigere dynamo. Hvor i landet bor du ca? Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 du merker om du må ha et batteri til, så bare prøv først med et. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Bor i Molde Burde vel kanskje oppgradert kabler mellom dynamo/batteri osv. Men virker som endel arbeid, får bare prøve uten først tror jeg. Har batteriet i baksetet, så blir mye kabel å legge frem til dynamoen :/ Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Bor i Molde Burde vel kanskje oppgradert kabler mellom dynamo/batteri osv. Men virker som endel arbeid, får bare prøve uten først tror jeg. Har batteriet i baksetet, så blir mye kabel å legge frem til dynamoen :/ Å bytte kabler i en bil med batteriet fremme er ihvertfall gjort på ca 1/2t, når du har batteriet bak er det litt mer stress men det er verdt det!!! Endret 29. mai 2009 av tobbelobb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå