flodhest Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Har mekket meg en hjemmeside. Jeg har brukt Dreamweaver MX og Photoshop. Ta i betrakting at jeg er ganske fersk i Dreamweaver Hva synes dere? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Greit det der, men du bør endre fargen på skriften i knappene. Med min bærbare ser jeg nesten ikke hva som står :wink: Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Gøy side :wink: - Synes ikke at scrolleren er helt fin. Fargene gjør at den blir ganske rotete og stygg. Hvis du først skal ha andre farger en standardfargene på scrolleren, synes jeg du burde finne noen andre farger (på noen av 'delene'). Du kunne jo også ha brukt <iframe>, da, som jeg er en stor tilhenger av... :wink: - Menyen er heller ikke helt bra. Du bruker Verdana (tror jeg) på 'hovedsiden', men kjører så Times New Roman. Det er ikke bra. En annen ting er OnMouseOver-effekten. Den står overhodet ikke i stil med resten av siden og blir derfor voldsomt stygg :wink: Den synes jeg rett og slett du burde fjerne så fort som mulig. Skal du ha noe OnMouseOver-effekt, burde hele bildet ha blitt byttet ut, ikke bare skriftbakgrunnen. Til nød kunne skriftfargen ha blitt byttet ut. Synes også knappene kunne stått nærmere hverandre, eller kanskje blitt mer 'ett bilde', for eksempel en 'fordypning' i forhold til 'platen' den ligger på eller noe. - Synes også siden tar mere plass enn den egentlig trenger, blant annet er det et ganske stort opprom over selve siden, og under menyen. Mulig det ikke tar seg så fint ut å fjerne disse tomrommene, men det er verdt et forsøk. - Jeg er heller ikke noe stor tilhenger av midtstilt tekst. Hva med et litt stort opprom foran teksten og venstrestilt tekst? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Gøy side :wink: - Synes ikke at scrolleren er helt fin. Fargene gjør at den blir ganske rotete og stygg. Hvis du først skal ha andre farger en standardfargene på scrolleren, synes jeg du burde finne noen andre farger (på noen av 'delene'). Du kunne jo også ha brukt <iframe>, da, som jeg er en stor tilhenger av... :wink: - Menyen er heller ikke helt bra. Du bruker Verdana (tror jeg) på 'hovedsiden', men kjører så Times New Roman. Det er ikke bra. En annen ting er OnMouseOver-effekten. Den står overhodet ikke i stil med resten av siden og blir derfor voldsomt stygg :wink: Den synes jeg rett og slett du burde fjerne så fort som mulig. Skal du ha noe OnMouseOver-effekt, burde hele bildet ha blitt byttet ut, ikke bare skriftbakgrunnen. Til nød kunne skriftfargen ha blitt byttet ut. Synes også knappene kunne stått nærmere hverandre, eller kanskje blitt mer 'ett bilde', for eksempel en 'fordypning' i forhold til 'platen' den ligger på eller noe. - Synes også siden tar mere plass enn den egentlig trenger, blant annet er det et ganske stort opprom over selve siden, og under menyen. Mulig det ikke tar seg så fint ut å fjerne disse tomrommene, men det er verdt et forsøk. - Jeg er heller ikke noe stor tilhenger av midtstilt tekst. Hva med et litt stort opprom foran teksten og venstrestilt tekst? Uff, fikk mye kjeft der, hehe :wink: Okey, har tenkt over det du sa, neste oppdatering blir å gjøre ett eller annet med linkene, fjerne on-mouse greiene eller noe. Så skal jeg kanskje endre fargene på scrolleren til noe litt mer "dusere" farger, litt mildere. BTW, hva er <iframe>? Når det gjelder "opprommene" du nevner så skal jeg etterhvert få noe mer design greier der, få plassert noen "conebars" eller noe, vet ikke enda hva jeg skal gjøre med det, men jeg skjønner hva du mener, og det skal bli gjort noe med, så snart jeg vet hva jeg skal gjøre med det.hehe :smile: Bra du gjorde meg oppmerksom på skriftforskjellene, skifter til verdana på linkene ved neste oppdatering Ellers noen andre som har noe å tilføye? fyr løs! Lenke til kommentar
dms Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Hva er den egentlige adressen, .TK er muligens nede, og jeg liker uansett ikke å gå via 30 servere i langtvekkistan og trackes når jeg skal besøke en side. Du kunne jo også ha brukt <iframe>, da, som jeg er en stor tilhenger av... BTW, hva er <iframe>? Inline frames, eller iframes er noe du ikke bør bruke. Lær deg isteden ordentlig css og bruk <div>. Begrunnelse ligger i et annet innlegg her i forumet en plass, nærmere bestemt her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=111357 Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 adressen er http://www.freewebs.com/chimera86/ Har du noen sider der jeg kan lære meg css? evenuelt andre språk som er nyttige når man lager web sider? Som tidligere nevnt er jeg ganske fersk når det gjelder webdesign Lenke til kommentar
dms Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 www.w3schools.com er kongen på haugen. Der er det fine forklaringer på det meste innen html, css og xhtml. Som jeg har sagt tidligere, klikk "Learn CSS" og ta det steg for steg Når det gjelder siden så var førsteinntrykket at den burde vært mye mindre. Jeg har sett mange eksempler på lignende sider som er mer kompakte, og det med stort hell. Denne siden burde være enkel å få tilpasset 800*600, og kanskje til og med 640*400. Den hover-saken på menyen er fæl, og fargene blått-rødt/rosa står veldig dårlig til hverandre. Jeg ville endret tekstfargen som er der i utgangspunktet, samt droppet hover-funksjonen på bakgrunnen. Jeg sjekket førstesiden for feil på http://validator.w3.org , og de feilene som var der var enkle å rette opp. Hvis du lurer på hva som er feil med en link som dette, ...cgi-bin/guestbook.pl?seite=1&anzeigen=10&id=Chimera">Gjestebok</a> så er det at & er et reservert tegn. Bruk & a m p; (uten mellomrom) i kildekoden isteden, så er det problemet borte. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 www.w3schools.com er kongen på haugen. Der er det fine forklaringer på det meste innen html, css og xhtml. Som jeg har sagt tidligere, klikk "Learn CSS" og ta det steg for steg Når det gjelder siden så var førsteinntrykket at den burde vært mye mindre. Jeg har sett mange eksempler på lignende sider som er mer kompakte, og det med stort hell. Denne siden burde være enkel å få tilpasset 800*600, og kanskje til og med 640*400. Den hover-saken på menyen er fæl, og fargene blått-rødt/rosa står veldig dårlig til hverandre. Jeg ville endret tekstfargen som er der i utgangspunktet, samt droppet hover-funksjonen på bakgrunnen. Jeg sjekket førstesiden for feil på http://validator.w3.org , og de feilene som var der var enkle å rette opp. Hvis du lurer på hva som er feil med en link som dette, ...cgi-bin/guestbook.pl?seite=1&anzeigen=10&id=Chimera">Gjestebok</a> så er det at & er et reservert tegn. Bruk & a m p; (uten mellomrom) i kildekoden isteden, så er det problemet borte. Okey, tusen takk for linken, meningen din, og forklaringen på feilen :smile: Tenker jeg endrer litt på størrelsen ved neste oppdatering, regner med å få litt mer design på siden da også. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 grei side. Likte ikke helt den blå bakgrunnen som kan bak linkene når man holdt musa over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå