Gå til innhold

Har Nvidia Physx noen framtid? Vurderer dedikert Physx kort.


Anbefalte innlegg

Har dere noen mening om framtiden til Physx?

Har lest meg sår, men finner hverken ja eller nei på om framtidige spill kommer til å støtte Physx.

 

Jeg leter også etter det beste kortet å dedikere til Physx. Ser ut som kortene som klarer mere Gpixels gir bedre ytelse, mens ram ikke ser ut til å ha stor betydning(verken mengde eller hastighet).

Det kan og virke som høy shader-frekvens kan hjelpe godt på, men er ikke konstatert.

 

Sålangt har jeg vurdert:

Nvidia GTS250 | 47Gpix/sec |Shader:1836Mhz

Nvidia GF9800(GTX+)| 47Gpix/sec |Shader:1836Mhz

Nvidia GF9600(GSO) | 27Gpix/sec |Shader:1375Mhz

Nvidia GF9600(GT) | 21Gpix/sec |Shader:1500Mhz

 

Selv om det ryktes på nettet at alt over GF9600 er overkill som dedikert Physx så ser benchmarking med større kort ut til at det har betytdelige økning. Og siden GTS250 har like mange Gpix/sec som et GTX280 så er det et spennende valg til 1000kr(kan og passivt kjøles, bonus med støyløst).

 

Takker for alt av svar/kritikk/lærdom=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannheten er at PhysX går døden imøte før det kommer seg av bakken.

Årsaken er at ATi nå frir med sine åpne standarder og avtaler med utbredte fysikk systemer.

Resultatet er at de sitter nå på ett format som kjører på alle kort, både NV og ATi i tilegg til at det funker bra på konsoller og skal visst være gratis i tillegg.

Noe som da vil legge lokk på PhysX om ikke Nvidia åpner dette på samme måte da.

Men da igjen øker dine valg alternativ.

Lenke til kommentar

Det vil si at kjøp av et dedikert Physx kort ikke er bortkastet. Siden Ati sin standard skal funke på begge merkene.

 

En ting jeg lurer sterkt på, hvorfor kan de ikke lage en plattform som tillater CPU å ta seg av fysikken? nå har vi flerkjerneprosessorer, mens fåtallet av spill bruker mer en 2 kjerner. Hvorfor kan ikke en fri kjerne ta seg av fysikken i spill? de nye I5/I7 prosessorene er gode tallknusere, skulle funke bra til slikt arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...