Gå til innhold

Kjøre ATI til grafikk og Nvidia til physx på samme HK?

Anbefalte innlegg

Husker ikke hvor, men leste en plass at det er mulig å kjøre et eller flere ATI kort, samtidig som man har et Nvidia som tar seg av physx alene. Vil dette ha konkret virkning på spilling eller redigering?

Jeg får et Asus M4A79 Deluxe, som skal kunne kjøre 4 skjermkort.

Endret av pro_odeh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går helt fint, men husker heller ikke hvor jeg leste guiden om hvordan man fikk det til. vet at det dedikerte physx kortet trenger å kobles til en skjerm hvis man bruker vista. Kan godt kobles til vga/dvi inngangen som blir til overs på primerskjermen, heldigvis=).

Merk at det ikke er noe fantastisk økning i ytelse contra å heller ha et til skjermkort i crossfireoppsettet ditt. per dags dato.

Endret av BM-Volvo
Lenke til kommentar

Har nettopp lest igjennom en lang tråd, med han som fikk dette til først: http://forums.techpowerup.com/showthread.p...light=ati+physx

Virker som om CPU score går i taket med et dedikert physx kort. Jeg forstod også at det ikke lot seg gjøre på Vista, kun XP og win7.

Må ikke alle skjermkort i et crossfire oppsett være ca like gode for at de ikke skal trekke hverandre ned? Tanken var å skaffe et billig Nvidia kort som kunne ta seg av physx og avlaste CPU. Om jeg setter inn et dårligere ATI kort, vil ikke det hindre crossfire ytelsen, eller tar jeg feil nå?

Lenke til kommentar

Ja det gir en god boost i 3DMark og i Cryostais og Mirror's Edge.

Men som jeg har forstått så lar det seg utebli i alle andre spill og applikasjoner.

Har du muligheten til å få lånt et Nvidia kort og muligens prøvd?

Skulle likt å se noen real world tester av et slikt oppsett, om det er ytelsesøkning i CS1.6, WoW, Devil May Cry, Fear eller noen andre mer populære titler.

Ang. crossfire så trodde jeg at alle kortene måtte være identiske:S

Og det skal funke i Windows Vista og, så lenge Nvidia kortet er koblet til en skjerm.

Endret av BM-Volvo
Lenke til kommentar

PhysX forskjeller ser du stortsett kun i Mirrors Edge og Ghost Recon Advanced Warfighter dessverre.

CS og WoW har simple fysikkmotorer som kjører i software og har null og niks støtte for dedikert fysikkort.

Så her blir det stående på tomgang, men til og med i sin tid med GRAW så betydde PhysX kort = Lavere frames grunnet at de ekstra detaljene i fysikken måtte tegnes av skjermkortet, altså høyere belastning.

Lenke til kommentar

Et spørsmål som forsåvidt har med dette å gjøre, kan man kjøpe et 9400GT PCI (ja, vanlig gammel PCI, ikke PCIx) og bruke dette som PhysX kort? Ser komplett har en PCI-utgave av disse.. Men om det blir effektivt og verdt det er kanskje en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...