Gå til innhold

Fra TV til storskjerm - hjelp ønskes!

Anbefalte innlegg

Jeg håpet på å kunne se Champions League finalen på storskjerm i stua i morgen og har ordna lerret og projector. Men det ble vanskeligere enn jeg trodde.

Jeg har en LG HDMI TV og en vanlig Riks TV dekoder.

Min første tanke var enkelt å greit å kjøre en scart-kabel fra dekoderen til projectoren. Det gikk ikke og skal vel heller ikke gå etter at jeg tenkte meg om (?).

Deretter prøvde jeg å koble projectoren til TV-en og dens hundre inn- og utganger. Men heller ikke det har jeg fått til å fungere. Kan noen være så snill å forklare meg hvordan jeg skal få sett CL-finalen på storskjerm?

Projectoren har følgende innganger: RGB, S-video, Video in og noe som heter Component video.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en Sagem ITD91 HD. Hvis jeg husker riktig har den kun utgangene HDMI og SCART.

Du skriver at PJen har RGB inn. Dette er et scart format. Mulig du bare trenger en overgang, eller av spesiell scartkabel med mindreplugg i den ene enden.

Må advare deg litt om at et lavoppløst bildesignal fra dekoder vil bli nokså grøtete på en projektor. Har selv benyttet analogt kabelsignal på PJ (2m bredt bilde) med liten suksess.

For å se fotball med grei kvalitet bør en ha HD-dekoder og kjøre HD signal til PJ via HDMI eller komponent. Fotball er noe av det mest krevende man kan mate en skjerm eller PJ med, da det er masse detaljer, kontraster og bevegelse/panoreringer i bildet.

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...