Gå til innhold

Tregt nett med nytt zyxel modem

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nett fra Telenor. Mitt forrige modem Thompson 780 tok kvelden.

Fikk et nytt Zyxel 2602HWT i bytte.

Har satt opp dette men har merket stor forskjell på trafikken. Internettsider tar lang tid å laste. Sikkert 4-5 sekunder før det skjer noe.(selv når det bare er en pc tilkoblet). Når flere pcer er koblet på begynner den å henge og blir kjemptreg. Jeg må restarte den for at den skal fungere greit igjen. (men fremdeles treg)

Når 4-5 stk er koblet på så er det også en del trafikk med fildeling og p2p programmer.

Kan det være noen innstillinger i ruteren som kan løse problemet med tregt nett?

Og evt innstilling for bedre flyt med Utorrent etc.

Har forwarded port fra min egen utorrent til ruteren, men ikke de andre som er på, litt mer til og fra.

Noen som kan hjelpe eller har erfaring med dette?

mvh bjørn roger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...
Ring inn og meld at modem er tatt av todenvær og at du vil gjerne ha speedtouch 546i som står i bridge modus :)

Da kan du stille router til å ta imot PPPoE, funker bedre! :)

Telenor leverer bare ut Zyxel nå så det er ikke noe alternativ. Trodde DHCP var det som var det beste. Har ikke spesielt greie på det for den saks skyld.

Kan ikke Zyxelen ta imo PPPoE?

Når den bærbare kobler seg på så blir nettet tregt for alle andre også.

Har prøvd å skifte kanal på modemet men det hjalp ikke.

Andre forslag taes imot med takk!!

Lenke til kommentar
Ring inn og meld at modem er tatt av todenvær og at du vil gjerne ha speedtouch 546i som står i bridge modus :)

Da kan du stille router til å ta imot PPPoE, funker bedre! :)

Telenor leverer bare ut Zyxel nå så det er ikke noe alternativ. Trodde DHCP var det som var det beste. Har ikke spesielt greie på det for den saks skyld.

Kan ikke Zyxelen ta imo PPPoE?

Når den bærbare kobler seg på så blir nettet tregt for alle andre også.

Har prøvd å skifte kanal på modemet men det hjalp ikke.

Andre forslag taes imot med takk!!

Telenor leverer HELST Zyxel, da det modemet du har mottatt også skal brukes på fiber - som igjen resulterer i at alle Telenors kunder sitter på samme modemtype.

Uansett, Zyxel modemet du har mottatt er faktisk en av de bedre, så å bytte den tviler jeg på er den ultimate løsningen.

Prøv en firmware oppgradering: http://moya.zyxel.no/multimodem/

Zyxelen kan kjøre helt fint på PPPoE (Routing)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...