EspM-II Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Hei! Jeg driver en del med musikk og lurer litt på å lage med en ny forsterker til;) Noe som hadde vært drit kult å ha er glødende lys. Altså at det går fra sterkt til svak lysstyrke jevnlig. Noen som vet hvordan jeg kan lage meg dette? Lenke til kommentar
janingar Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 en gløpelampe kanskje? hva slags intervaller mener du at den skal "blinke"? Det må være ei pære som tåler litt spenningsvariasjon uten å ryke med en gang. Dersom du vil ha den til å gløde i takt med musikken kan du bare koble den rett på høytalerutgang skulle jeg tro. Bare passe på at den tåler spenningen og ikke trekker for mye strøm. Lenke til kommentar
EspM-II Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 Vil at lyset skal gå SAKTE og rolig fra svak styrke til sterk og så til svak osv. akkurat hvor raske intervaller går vel an å justere ut i fra komponenter vil jeg tro. Takk for svar:) Men trenger fortsatt hjelp til hvor jeg kan koble meg dette Lenke til kommentar
Hotlink Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Kan du ikke simulere dette med et LITE lysorgel (diode basert)? Om du har et enkelt kort som reagerer på lystyrke og frekvens, og hvor du har 3 dioder (blått nederst, deretter rødt og så gult på toppen ?), og legger en pleksiplate foran som du maler som om det var en flamme (sort på sidene slik at ikke lyset slipper gjennom der)så vil du i teorien få simulert en flamme. Problemet er at flammen ikke vil bevegge seg om du ikke også har flere plexi palter som beveger seg forran lysdiodene. Det er vel den bevegelsen som er vanskelig å få til for en rimelig pengesum. Lenke til kommentar
nree Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Tidsstyrt rele som skrur seg av og på via en timer IC med et vist intervall og en kondensator som da lades ut av lyspæren når forbindelsen til strømnettet blir brutt? Endret 2. juni 2009 av Goggen90 Lenke til kommentar
janingar Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Tidsstyrt rele som skrur seg av og på via en timer IC med et vist intervall og en kondensator som da lades ut av lyspæren når forbindelsen til strømnettet blir brutt? vil den ikke da tennes umiddelbart, men slokne sakte? Hvis ikke kondensatoren stjeler spenningen i starten for oppladning da, slik at lyspæra først begynner å få spenning når kondensatoren har tatt sitt? Lenke til kommentar
nree Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Der har du et poeng... Da må man eventuelt seriekoble kondensatoren på en måte? Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei. Hvor sterkt lys ønsker du? Tenker da på type lyspære i effekt og slik. Og omtrent hvor lang tid kan du tenke deg å ha fra min til maks lys? Er ikke så vanskelig å lage en liten dimmekrets som kan gjøre noe slikt, med mulighet å regulere tiden litt også. Men må vite litt mere hva du tenker på. Nettulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå