kartoon321321 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Har en Land Rover Discovery 98-modell. I denne sto det noen heller dårlige originalhøytalere. 2 i dørene fremme, 4" (10 cm), to tilsvarende helt bak i bilen i stolpene bak. Samt to diskanter i stolpene fremme. Har et Sony MEX BT2600 anlegg i bilen. I et forsøk på å gjøre dette bedre har jeg byttet ut alle 10cm'ene med Infinity Kappa høytalere. 42.9 bak og 42.7 fremme i dørene (Var ikke plass til 42.9 i dørene på dybde) I tillegg har jeg kjøpt og montert en 8-tommer aktiv sub som jeg har under førersetet (Har stor hund så bagasjerommet er "opptatt" Alt vel, og sub og bakhøytalere er helt topp. Men blir ikke fortrolig med lyden i de som står i døren. Alt for tynn lyd (ubehagelig), og jeg får dem ikke til å høres bra ut "mot" sub'en! Aller mest på høyt volum. De er for fintspillende og "pen" i lyden! Hva skal jeg bytte disse ut i? Trenger noe som er litt "råere" tror jeg! Som tåler å spille høyt! Håper på gode forslag! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Bytt spiller først du, så får du deg en overraskelse Lenke til kommentar
kartoon321321 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Bytt spiller først du, så får du deg en overraskelse Jo, kanskje .... Men så er saken at jeg er fornøyd med lyd i kappa'ene bak og sub ... Trenger bare noen høytalere i dørene fremme som har litt mykere diskant! Noen som har erfaring med Polk? Lenke til kommentar
newsmann Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Må si meg enig med cossiemk1. Sony anleggene spiller ikke bra. har testet en del av dem selv men det blir ikke bra uansett. Test heller en Alpine eller Pioneer spiller så skal jeg love deg at du merker stor forskjell på lyden. Har forøvrig en Alpine spiller selv med 2 5,25" av ukjent merke + 2 6x9 Rockford Fosgate bak i hylla. Bakerst en 12" Radical Audio sub på 700w rms peak og en HiFonics Boltar forsterker (gammel men god). Spiller ganske greit. Testa samme opsett med et par Sony spillere men ble ikke på langt nær så bra lydkvalitet av det. Testa med Pioneer også. Spilte bra den og men jeg valgte alpine da jeg likte den spilleren bedere. Lenke til kommentar
kartoon321321 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Ok, det er mulig. MEN, nå er saken at jeg egentlig var fornøyd med Sony-anlegget som sto i bilen når jeg fikk den. (BT2500). Dette var før den aktive sub'en kom inn i bilen. oppdaget at 2500 ikke hadde RCA-utganger, og når jeg fikk en god deal på en modell opp (BT2600) så slo jeg til på dette. Så det er litt uaktuellt å bytte dette igjen nå. Har en kjøper på de Infinity'ene i dørene, så her kan jeg bytte uten det store tapet Så på sikt kan et væe aktuelt å bytte anlegg. Men akkurat nå er det ikke aktuellt Inntil vider er jeg på jakt ettet noen høytalere som spiller litt "mykere" diskant. Så takk for tipsene om selve anlegget, men det er ikke noe jeg gjør noe med i dette øyeblikk Lenke til kommentar
kartoon321321 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Da har jeg snakket med Bilradiospesialisten. Og jeg skal prøve et sett med Polk Audio db-401. De mente dette burde gi en roligere diskant! Ellers er det flere som er fornøyd med det Sonyanlegget. Så om det ikke er verdens beste anlegg, så tror jeg at jeg slår meg til ro med det inntil videre Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Polk settet vil nok bli bra ja, og det ville nok et sett fra morel eller focal også Lenke til kommentar
thamule Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Polk settet vil nok bli bra ja, og det ville nok et sett fra morel eller focal også Har focal mykere diskant? Lenke til kommentar
kartoon321321 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Polk settet vil nok bli bra ja, og det ville nok et sett fra morel eller focal også Har focal mykere diskant? Jeg vurderte både Focal og Morel også. Gikk vekk fra Focal fordi jeg fikk inntrykk av at dissehadde litt "spiss" diskant også. Morel hadde jeg veldig lyst på, men orket ikke vente på ev. postforsendelse! Hva med Hertz da ... Er det bra greier? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hertz er ok, men de blir litt mere rock&roll, og har vel ikke spes "myk" diskant Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Focalsettet mitt er det første jeg har hatt som jeg ikke synes har hard diskant. Kan jo ha litt å si med plasseringen din av fronthøyttalerene og diskanten da? Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Sier det igjen. Det blir aldri bedre enn det dårligste leddet. Så hør på cossie, skift spiller Lenke til kommentar
thamule Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Sier det igjen. Det blir aldri bedre enn det dårligste leddet. Så hør på cossie, skift spiller Han kan jo bruke pengane på ein forsterkar i staden for. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Og hva er vitsen i det?, ingen forsterkern eller høyttaler kan gjøre bot for en dårlig spiller. *shit in = shit out* Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Sier det igjen. Det blir aldri bedre enn det dårligste leddet. Så hør på cossie, skift spiller Han kan jo bruke pengane på ein forsterkar i staden for. Nei, det er cd-spilleren som lager signalene, ikke forsterkeren. Forsterkeren bare forsterker signalet. Så med andre ord, har du en crap spiller, med crap lydsignalet. Så vil du få crap lydsignal med forsterker, bare høgre. Lenke til kommentar
kartoon321321 Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg bare lurer på: Ser ut til at "alle" mener denne Sony-spilleren er dårlig! Hva er dette basert på?? Har "alle" hørt den? Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Er nok at ingen har hørt en sony spiller som har bra lyd på lenge, så da er sjansene rimelig store for at din heller ikke er så bra:) Lenke til kommentar
thamule Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Sier det igjen. Det blir aldri bedre enn det dårligste leddet. Så hør på cossie, skift spiller Han kan jo bruke pengane på ein forsterkar i staden for. Nei, det er cd-spilleren som lager signalene, ikke forsterkeren. Forsterkeren bare forsterker signalet. Så med andre ord, har du en crap spiller, med crap lydsignalet. Så vil du få crap lydsignal med forsterker, bare høgre. Så du meiner at med identisk forsterkar, høgtalarar, kablar osv så vil du høyre forskjell på ein sonyspelar og ein pioneerspelar i denne prisklassen med lik spenning på signalet ut? Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Sier det igjen. Det blir aldri bedre enn det dårligste leddet. Så hør på cossie, skift spiller Han kan jo bruke pengane på ein forsterkar i staden for. Nei, det er cd-spilleren som lager signalene, ikke forsterkeren. Forsterkeren bare forsterker signalet. Så med andre ord, har du en crap spiller, med crap lydsignalet. Så vil du få crap lydsignal med forsterker, bare høgre. Så du meiner at med identisk forsterkar, høgtalarar, kablar osv så vil du høyre forskjell på ein sonyspelar og ein pioneerspelar i denne prisklassen med lik spenning på signalet ut? Ingen problem! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hva er det som ikke er noe problem? Å bare quote en hel masse og si "ingen problem" forklarer fint lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå