eirikJO Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Først, jeg har ikke så peiling på Linux. Er i læringsfasen Jeg har installert computertemp og lagt denne til i panelet. Men det står: No Thermal Monitor Support. Jeg har et Asus P6T Deluxe V2 hovedkort. Ubuntu 9.04 Kernel 2.6.28.11 Noen som kan hjelpe? Endret 26. mai 2009 av eirikJO Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Du må legge til pakkene for forskjellige typer sensorer. Jeg la til lm-sensors selv, da funka det for meg. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Har installert lm-sensors, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hmmmm,q sudo apt-get instal acpi speedstep Kan hende det kan gjøre noe, hvet ikke. Hvet at PC'n min bruker ACPI i såfall, den ville ikke skale viftene ordtellig først. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) acpi er installert og oppdatert i siste versjon. Finner ikke noe som heter speedstep via apt-get. mulig jeg må legge til en source? En tanke som slo meg.. må det aktiveres noe i BIOS for at dette skal funke? Eller er i så fall "default" instillinger i BIOS dekkende? Endret 27. mai 2009 av eirikJO Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Vel, jeg ville ikke ha brydd meg om viftefarten stemmer i forhold til under Windows(er den lavere så er det enda bedre). Speedstep er noe rart, da husket jeg litt feil(den drars da sikkert inn via noe). Men ikke noe å bry seg om. Det er en deamon angående mye rart om strøm. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Hmm... Åpne Synaptic (System > Admin) og legg inn "sensors-applet" Logg ut/inn > høyreklikk på GNOME-panelet > Add to panel > Hardware sensors monitor Se om du får opp noen sensorer. Min erfaring er at denne måten finner alle evt sensorer som er aktiverte. Kan du lese temperaturer i Windows er det vel aktivert i BIOS. Endret 27. mai 2009 av oj88 Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Har installert sensors-applet og lagt til HW sensors monitor i panelet. Da står det "No sensors found!" Jeg har ikke installert Windows, så jeg kan ikke svare om det funker. Men jeg kan lese temperatur i BIOS. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Da er nok ikke sensoren(e) i din maskin støttet. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Prøv å kjøre sensors-detect, da letes det etter det som er av støttede sensorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå