Gå til innhold

Problemer med computertemp i Ubuntu

Anbefalte innlegg

Først, jeg har ikke så peiling på Linux. Er i læringsfasen :)

Jeg har installert computertemp og lagt denne til i panelet. Men det står: No Thermal Monitor Support.

Jeg har et Asus P6T Deluxe V2 hovedkort.

Ubuntu 9.04

Kernel 2.6.28.11

Noen som kan hjelpe?

Endret av eirikJO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

acpi er installert og oppdatert i siste versjon. Finner ikke noe som heter speedstep via apt-get. mulig jeg må legge til en source?

En tanke som slo meg.. må det aktiveres noe i BIOS for at dette skal funke? Eller er i så fall "default" instillinger i BIOS dekkende?

Endret av eirikJO
Lenke til kommentar

Vel, jeg ville ikke ha brydd meg om viftefarten stemmer i forhold til under Windows(er den lavere så er det enda bedre).

Speedstep er noe rart, da husket jeg litt feil(den drars da sikkert inn via noe). Men ikke noe å bry seg om. Det er en deamon angående mye rart om strøm.

Lenke til kommentar

Hmm... Åpne Synaptic (System > Admin) og legg inn "sensors-applet"

Logg ut/inn > høyreklikk på GNOME-panelet > Add to panel > Hardware sensors monitor

Se om du får opp noen sensorer. Min erfaring er at denne måten finner alle evt sensorer som er aktiverte.

Kan du lese temperaturer i Windows er det vel aktivert i BIOS.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Har installert sensors-applet og lagt til HW sensors monitor i panelet. Da står det "No sensors found!"

Jeg har ikke installert Windows, så jeg kan ikke svare om det funker. Men jeg kan lese temperatur i BIOS.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...