fredd5050 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg har kreatin monohydrat. på pakken står det at du skal ta 5gram på morningen, før trening, etter trening, og til kvelds. På ikke treningsddager skal du ta 5gram morning, middag, kveld. Jeg veier 75 kilo, og lurer på om jeg bør øke dosering? Har også blitt fortalt av en som jobber på en helsekost butikk at jeg bare bør ta kreatin på treningsdager, fordi at det ikke blir noe spesielt mye bedre effekt av å ta det hver dag, bør jeg bare ta det på treningsdager da? Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Øhmm... håper det der beskriver en oppladingsfase!?! 5gr per dag totalt - det er de som med fordel kan ta 2-3gr per dag. Hvis du skal kjøre opplading, er vel det vanlige 20-25gr per dag de 5-7 første dagene, og så over på vedlikeholdsdosering (5gr per dag). Tas hver dag, også på treningsfrie dager. Ingen vits i å kjøre sykluser. Tror jeg har linket til denne før, men det skader ikke og gjøre det igjen; Cathing up on Creatine Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Øhmm... håper det der beskriver en oppladingsfase!?! 5gr per dag totalt - det er de som med fordel kan ta 2-3gr per dag. Hvis du skal kjøre opplading, er vel det vanlige 20-25gr per dag de 5-7 første dagene, og så over på vedlikeholdsdosering (5gr per dag). Tas hver dag, også på treningsfrie dager. Ingen vits i å kjøre sykluser. Tror jeg har linket til denne før, men det skader ikke og gjøre det igjen; Cathing up on Creatine Heheh,, nej pleier ta 20gram pr dag på treningsdager og 15 gram på ikke treningsdager. Det står jo det på pakken Men du sier jeg bare skal ta 5gram,,, skal jeg fordele dette ?? når skal jeg ta det på treningsdager og ikke treningsdager? Denne er det jeg har: http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produk...et.aspx?plid=30 Her står det jo: De første 5-7 dagene anbefaler vi en oppladingsfase for å maksimere kreatinlagrene i muskulaturen. For å oppnå dette anbefaler vi at du inntar 5g – 10g kreatin 4 ganger daglig. Gjerne blandet med Juice og Carbo Fuel, da smaker det ekstra godt og det hjelper til å lagre kreatinet i musklene hurtigere. Etter disse første dagene anbefaler vi følgende: 1 målebeger (5g) blandet i et glass juice eller annen karbohydrat drikke 2-4 ganger daglig. Treningsdager: Morgen – 30 minutter før trening – Etter trening – Før leggetid. Treningsfri dager: Morgen – Middag - Kveld Endret 26. mai 2009 av fredd5050 Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Les artiklen jeg linket til - grundig! På treningsdager er det beste og ta det etter treningen. På ikke-treningsdager er det litt mer hipp som happ. Og en kjapp kommentar til edit'en din; vi snakker om PF her... som jeg ikke stoler på så langt jeg kan kaste de en gang...! 40gr per dag som opplading!?! 20gr per dag som vedlikehold!?! Vel, sett fra ett forretningsmessig synspunkt så er det sikkert "fornuftig" - får de alle kundene sine til å bruke dette, så selger de vel kreatin mono i bøtter og spann.... Endret 26. mai 2009 av mjau Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Les artiklen jeg linket til - grundig! På treningsdager er det beste og ta det etter treningen. På ikke-treningsdager er det litt mer hipp som happ. Og en kjapp kommentar til edit'en din; vi snakker om PF her... som jeg ikke stoler på så langt jeg kan kaste de en gang...! 40gr per dag som opplading!?! 20gr per dag som vedlikehold!?! Vel, sett fra ett forretningsmessig synspunkt så er det sikkert "fornuftig" - får de alle kundene sine til å bruke dette, så selger de vel kreatin mono i bøtter og spann.... Men det blir vel ikke mindre effekt av å ta for mye? Lenke til kommentar
564215 Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 For mye kan føre til bivirkninger. Det står i artikkelen "Cathing up on Creatine" som mjau linken til deg. The standard loading protocol used in studies is 10 to 20 grams per day for three to five days, followed by a maintenance dose of 3 to 5 grams per day. Hvsi du får mer kreatin en du skal så er dette bivirkningene: Side effects: diarrhea, bloat, cramps, dehydration, and even tendon tears. Anecdotal evidence certainly suggests that people who report these problems were taking higher doses, either as a loading phase or for maintenance. Personally, I reach maximum benefit on a little less than a teaspoon per day, or just under 3 grams. I can't say that's the most anyone should take, but I think the research shows that anything beyond 5 grams per day for maintenance is overkill. Lenke til kommentar
iNTEGRALiS Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Gjør akkurat det samme som trådstarter, merker forskjell om jeg bare tar 5g eller 20g . Er 120 kg og 206 cm høy. Klarer _meget_ mye mer om jeg tar 20g enn når jeg tar 5g. Men pisser som en liten unge med redsel for klovner Har lest litt på nettet, noen sier 5g, andre sier 20-30g. Vet ikke hva som er rett, holder meg til 20g for now. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 På HPLC Creatine (Myo sine varer) så står det: Innta 5g 4 ganger daglig i 5 dager (oppladning), deretter, 5-10g daglig i 6-8 uker (vedlikehold). Bruk i sykluser på 8 uker med min. 1 uke opphold i mellom. Ved inntak blandes kreatinet med små mengder vann, drikk deretter min. 5dl vann umiddelbart etterpå. Men pisser som en liten unge med redsel for klovner Vel, creatine skal binde vann til muskler. Det kan være at du pisser ut vannet igjen Lenke til kommentar
iNTEGRALiS Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 På HPLC Creatine (Myo sine varer) så står det:Innta 5g 4 ganger daglig i 5 dager (oppladning), deretter, 5-10g daglig i 6-8 uker (vedlikehold). Bruk i sykluser på 8 uker med min. 1 uke opphold i mellom. Ved inntak blandes kreatinet med små mengder vann, drikk deretter min. 5dl vann umiddelbart etterpå. Men pisser som en liten unge med redsel for klovner Vel, creatine skal binde vann til muskler. Det kan være at du pisser ut vannet igjen Joda, drikker 4-5l vann om dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå