Gå til innhold

programvare for kloning av OS-partisjon?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en HTPC til leilighet mi. Tenkte at jeg skulle kunne legge inn windows og alt av drivere og programvare på c: for deretter å klone den partisjonen, slik at hvis d skjedde noe med den, så kunne jeg bare bruke den backupen og legge over på den partisjonen uten noe tull. Er det mulig? Hvilke program må jeg bruke/kjøpe?

Kommer til å kjøre mesteparten av video og sånt over kablet nettverk, med egen PC som filserver. Går det ann at backupen ligger på min vanlige PC kanskje?

Er ikke helt sikker på dette, så gjerne spør hvis noe er uklart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er det mange som gjør, bruker selv norton ghost. Har også ved harddisk havari greid å redde data på den måten, setter på ignore errors og lar Ghost stå å jobbe natta over, booter pc'en på den nye harddisken.

Du kan ghoste til, annen hardisk, image, usb enheter eller cd. Har f.eks når jeg setter opp server for kunde lagt ut ghost kopi av oppsettet til cd'er slik at jeg enkelt kan reinnstalere operativ system i en fart.

Lenke til kommentar

Bare for å nevne det:

PING er et gratis alternativ til Ghost og Acronis. Dog er det en litt brattere læringskurve pga tekst-grensesnitt.

Er basert på Linux og støtter dermed de fleste lagringsmedier. Typisk funksjonalitet som du ikke finner i ghost eller acronis:

* Lagre/gjennopprette imagefila fra en delt stasjon på nettverket (delt mappe i windows)

* Lagre/gjennopprette imagefila på en ekstern disk. De aller fleste usb/fw kort støttes.

Lenke til kommentar
* Lagre/gjennopprette imagefila fra en delt stasjon på nettverket (delt mappe i windows)

* Lagre/gjennopprette imagefila på en ekstern disk. De aller fleste usb/fw kort støttes.

Jeg vet at ihvertfall Acronis True Image Enterprise Server støtter dette, men jeg er usikker på om home-utgaven har denne funksjonaliteten. Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...