fredd5050 Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Trent ca 2 måner nå.. først tok jeg RYP grunnprogram med fin fremgang. Nå har jeg startet på SL5x5. Det programmet sier jeg skal trene: Mandag. Onsdag og Fredag. På mandag: knebøy,benkpress,roing- på onsdag : knebøy, markløft, militærpress,nedtrekk på fredag : knebøy, benkpress, roing Men jeg vil også legge til isolasjonsøvelser på disse dagene, for jeg føler det blir altfor lite trening pr dag ved så lite øvelser.. så jeg lurer nå på om det fint går ann å legge til ekstra øvelser? blir dette bedre effekt utav? Lurer også på hvordan jeg bør gjøre når jeg legger til ekstra øvelser.. ( kan jeg f.eks velge reps og sett på disse?? eller bør jeg kjøre 5x5 på ekstra øvelsene også??` Vil trene ekstra øvelsene : mage, bryst maskin, chin ups, legg hev, triceps, bicepcurl, shrugs og hammercurl. ( alle disse ekstra øvelsene på alle dagene, mandag,onsdag,fredag) Vil dette funke bra?? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Trener samme program, og jeg lover deg når det begynner å bli tungt trenger du ikke noen form for isolasjon. Har pump i biceps etter stangroinga igår . Fra stronglifts FAQ: Common Mistakes on StrongLifts 5x5 Adding Exercises. StrongLifts 5x5 includes exercises for each muscle. No need to add exercises for your arms, abs or calves. Focus on Squats. Endret 26. mai 2009 av Sebbe Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Trener samme program, og jeg lover deg når det begynner å bli tungt trenger du ikke noen form for isolasjon. Har pump i biceps etter stangroinga igår . Fra stronglifts FAQ: Common Mistakes on StrongLifts 5x5 Adding Exercises. StrongLifts 5x5 includes exercises for each muscle. No need to add exercises for your arms, abs or calves. Focus on Squats. Viss jeg sier at jeg vil legge til noen isolasjonsøvelser uansett da Må bare vite om jeg bør Kjøre samme reps og sett som 5x5. eller om jeg kan velge selv hvor mange reps og sett jeg skal kjøre på ekstra øvelsene... (blir bare for lite med 3 øvelser. -.- er ikke sliten i det hele tatt,, er på uke 2 nå. Endret 26. mai 2009 av fredd5050 Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Er ikkje meininga at du skal vere sliten i veke 2, dei første vekene er for å forberede musklane på å løfte skikkelig tungt seinare. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Etterhvert må du varme opp en stund for de tunge settene også! Da blir öktene svärt lange med isolasjonsövelser i tilegg. Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Etterhvert må du varme opp en stund for de tunge settene også! Da blir öktene svärt lange med isolasjonsövelser i tilegg. Hvor lenge jeg trener har ingenting å si for meg,, pleier å trene 2 timer, annehnhver dag, og det er slik jeg liker det... Så kan jeg få et endelig svar nå? Vi8ss jeg legger til ekstra isolasjonsøvelser i tillegg til SL5X5,,, bør jeg kjøre same reps og sett som SL5x5 eller kan jeg velge dette selv?? Til nå har jeg kjørt 3 sett og 8 reps med ekstra øvelsen... og 5x5 med programmet såklart... Lenke til kommentar
HValder Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Vanskelig spørsmål å svare på siden dei fleste har slått seg til ro med at 5x5 aleine er det beste. Så mest anbefalte antall reps på isolasjonsøvelser kombinert med 5x5 blir da 0x0, fornøyd? Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Siden du tydeligvis er en så stor ekspert på dette feltet at du velger å overse alle råd alle andre har gitt deg om saken, samt herpe et allerede velfungerende program, så regner jeg med du kan finne dette ut selv. Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 bare vær smart å følg programmet som det skal være. Trenger ikke noen isolasjonsøvelser...er baseøvelsene du blir stor av uansett ! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Enig med hagfors og grammasta. Hvorfor spør du opp og opp igjen når du vet hva du vil få til svar og det svaret er noe du tydeligvis er uenig i? Om du mener å være så dyktig å innha så mye kunnskap så gjør det du mener er best, sannsynligvis vil du om noen uker, måneder eller år se at du burde hørt på oss, men om du ønsker å feile med vilje mot alle andres anbefaling så kjør på! Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Enig med hagfors og grammasta. Hvorfor spør du opp og opp igjen når du vet hva du vil få til svar og det svaret er noe du tydeligvis er uenig i? Om du mener å være så dyktig å innha så mye kunnskap så gjør det du mener er best, sannsynligvis vil du om noen uker, måneder eller år se at du burde hørt på oss, men om du ønsker å feile med vilje mot alle andres anbefaling så kjør på! Ok. får prøve bare 5x5 da Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Så du skriver et annet sted at 5x5 bare er 3 øvesler hver dag. Sist jeg sjekka nyeste utgaven av 5x5 har du jo med 5 øvelser hver dag Dag 1: Knebøy Benkpress Omvendt roing (knallgod øvelse for rygg og biceps) Push-ups (Bra øvelse for bryst og triceps) Omvendte sit-ups (bra magetrening og snillere for ryggen enn vanlige sit-ups) Dag 2: Knebøy Militærpress\frontpress Markløft Kroppshevinger (Knallgod øvelse for ryggog biceps) Planken (Bra mageøvelse som er snill for ryggen) Kjører ikke du denne utgaven av stronglifts? Isåfall kan du jo begynne med den, da varer øktene lengre, du blir mer sliten og du blir trolig mer fornøyd og ser mindre behov for å legge på diverse isolasjonsøvelser Link til den siste utgaven av programmet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå