Gå til innhold

Bakre høytalerne er svaaaake...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Soundblaster betyr vel at det er et Creative kort, og da har du kanskje innstallert noe som heter Creative Mixer når du installerte det som lå på driverCDen. Der kan du velge 4 høytalere.

Ellers kan du, som han over meg sa, dra til Control panel, Sound And Something Otions, Advanced, og velge Quadradic Speakers.

Men hvis du har dette valgt, så kan det rett å slett være at fadingen din ikke er god nok, og at den står til å spille mesteparten av lyden i fronthøytalerene. Er isåfall en liten ting du kan vri på på fremsiden av tingen (Der hvor volumknapp er osv) som stiller på dette. Eventuelt kan det kanskje gjøres fra softwaren du har kanskje installert med CDen...?

Lenke til kommentar

Stilig at jeg kom over denne posten akkurat nå. Hadde akkurat samme "problemet" med 5.1-settet jeg kjøpte i går. Fant ikke ut hvorfor det ikke kom lyd i bakhøyttalerene før jeg leste denne posten.

Takk for hjelpen forresten :)

Lenke til kommentar

gidder du så er det lurt å prøve kxproject driverne, disse er meget gode etter min mening og gir subben den fyldige basse den ikke hadde før.

Dessverre har ikke driverene fulstendig støtte for eax men det tror jeg ikke vil merkes

Lenke til kommentar

Fordi de bakre kanalene kun er ment for effekter. De skal ikke spille hele tiden.

Når du er på kino, og det skjer no foran deg på skjermen, så kommer det ikke noe lyd ut av bakkanalene, men dersom et fly kommer inn fra høyre bakfra og passerer deg, så skal du høre bakkanalene.

Lenke til kommentar

Kjenner fyren i real life, og jeg har snakket litt mer med han.

Ingenting av det jeg nevnte hjalp han, og bakhøytalerene er så svake at når fremhøytalerene står på normalt, må han absolutt helt inntill bakhøytalerene for å høre noenting i det hele tatt. Dette hørtes litt VEl lavt ut for min del iallefall!

Men det jeg kom på nå var jo å for eksempel installere Creative Mixer som en får på driverCDen. Da kan du få muligheten til å sette på 4 høytalere, og "Test Settings". Da sier hver høytaler hvor den er/skal være plassert og i samme lydnivå.

I tillegg kan en teste å laste ned THX-lyder fra KaZaA (se der alle "Kazaa er bad, det er bare piratkopiering som foregår der"-duster, KaZaA KAN brukes til noe annet!!!) og kjøre disse. De har som regel noen effekter som du skal kunne høre fra bakhøytelerene.

Synd at du, Stian, ikke har noe Fade-greier da, men du får huske på å gi beskjed her om hvordan det går, så vi får vite om rådene våre hjalp eller ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...