vesleengen Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Hei! har en HP printer som har tatt kvelden, selv med minimalt bruk... har ikke brukt mer en ca 6-8 blekkpatroner siden den var ny. problemene begynte etter at vista driverne endelig kom Syntes dette var alt for dårlig, og derfor vil jeg reklamere den. Har kvittering og alt det der.. hvordan tror folk det går? er kjøpt på elkjøp. har hørt HP er ganske snille på retur. noen erfaringer? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Vista fantes jo ikke når denne printeren ble solgt. Forsåvidt en interessant diskusjon om reklamasjonsretten skal gjelde "mangler" i forhold til fremtidige situasjoner som ikke finnes på kjøpstidspunktet. Ser frem til en god juridisk utledning av noen med peiling. Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Vista fantes jo ikke når denne printeren ble solgt. Forsåvidt en interessant diskusjon om reklamasjonsretten skal gjelde "mangler" i forhold til fremtidige situasjoner som ikke finnes på kjøpstidspunktet. Ser frem til en god juridisk utledning av noen med peiling. Vil vel tro de har lagt ut egen drivere til Vista, har du sett etter det? Reklamerte selv på en 3,5 år gammel vekt til en pris på ca 700 kr på Elkjøp Tiller. De spurte bare om jeg ville ha pengene tilbake eller en ny vekt. De tilbød meg penger fordi de ikke hadde akkurat samme vekten men en ny modell. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Om det er problemer med drivere til et operativsystem som ikke fantes når du kjøpte skriveren vil det ikke være en mangel om driverne til Vista f.eks. ikke gir full funksjonalitet, noe som er ganske vanlig med skrivere kjøpt før Vista kom på markedet. Nå forteller du jo ingenting om hva som faktisk er problemet med skriveren, så om det er en reklamasjonssak eller ikke er forsåvidt umulig å svare på. Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 En ting er ihvertfall sikkert, ved å ta frem en grunnløs reklamasjon risikerer du å må betale for undersøkelsen selv. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 den funka topp helt til jeg fikk meg laptop med vista på... etter noen utskrifter begynte printeren å stoppe mitt i utskrifta... og etter en uke fikk jeg bluescreen i det lille displayet på printeren(!) prøvde så alt jeg veit + det HP svarte på mail, og den var igang igjen i noen dager... plutselig ville den ikke skru seg på i en ukes tid, men så plutselig igjen kom den tilbake, men nå stopper den mitt i oppstarten og bare HP logoen vises... testa på 4-5 maskiner med vista, xp og win7 men samme feilen... Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Når du sier at du har prøvd på både Vista/XP og Win7 så regner jeg med at du har brukt de forskjellige driverne som er tilpasset hvert enkelt operativsystem? Win7 er vel ikke et godt alternativ i så henseende i og med at det er rimelig "ferskt". Men hvis det ikke funker i XP (med xp drivere) så er det jo ting som tyder på at det er noe feil med selve printeren og da kan reklamasjon gjelde forutsatt at det ikke er brukerfeil. Men å kreve mangel fordi den ikke fungerer med Vista vil du ikke få gjennomslag for så lenge skriveren ikke er solgt med "fremtidsgaranti" Endret 27. mai 2009 av Rookie_NO Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Før man babler om mangler osv. så er det skremmende at man ikke selv undersøker om det er noen løsninger på problemet. Et raskt søk i google eller en kikk på leverandørens sider gir fort raske svar. Det du skal gjøre er å legge inn ny firmware i skriveren, dette er et kjent problem fra HP som har kommet med en løsning. Jeg antar at du har 2350 og ikke 2350p: 1: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...;product=422000 og 2: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...;product=422000 Edit: Gjøres på egen risiko. Endret 27. mai 2009 av KVTL Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 ok... rart ikke HP sa noe om dette... men har nå prøvd, men med ingen resultat. den starter opp som før men stopper midt i og bare HP logoen vises... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Skaff deg også siste drivere som er paqsset til ditt OS. Dette skulle du strengt talt tenkt over selv, å oppdatere drivere og firmware er standard. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 bruker å gjøre det ja men akkurat printeren har jeg gitt litt blaffen i da den har funka helt fint helt til det seinere Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg fikk i dag beskjed fra HP at en skriver til 1500 kr som var kjøpt av forbruker var utenfor reklamasjon ettersom at den var 2,5 år gammel. Kun vært byttet blekk på den én eller to ganger. Så er det bare drivere det er snakk om er du heldig. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg fikk i dag beskjed fra HP at en skriver til 1500 kr som var kjøpt av forbruker var utenfor reklamasjon ettersom at den var 2,5 år gammel. Kun vært byttet blekk på den én eller to ganger. Så er det bare drivere det er snakk om er du heldig. Betyr det at dersom jeg kjøper en HP-skriver kan jeg forvente en levetid på mindre enn to år? Da bør de opplyse om dette ved kjøp, så jeg heller kan velge et annet merke. Det avslaget tror jeg ikke du trenger å finne deg i, nei. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg fikk i dag beskjed fra HP at en skriver til 1500 kr som var kjøpt av forbruker var utenfor reklamasjon ettersom at den var 2,5 år gammel. Kun vært byttet blekk på den én eller to ganger. Så er det bare drivere det er snakk om er du heldig. Tror du kan tjene litt på å ta en telefon og klage på avslaget. Har en liten mistanke om at du vet hvor du havner når du ringer inn for å klage Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg fikk i dag beskjed fra HP at en skriver til 1500 kr som var kjøpt av forbruker var utenfor reklamasjon ettersom at den var 2,5 år gammel. Kun vært byttet blekk på den én eller to ganger. Så er det bare drivere det er snakk om er du heldig. Husker du saken med Bluetooth-dongle fra sandberg, kjøpt før SP1 ble lansert til XP? Og kunden som klagde oss inn for forbrukerrådet fordi driverene ikke fungerte under SP1? Da konkluderte forbrukerrådet med at man ikke kunne forvente fremtidig støtte i noe som ikke eksisterte på kjøpstidspunktet Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg fikk i dag beskjed fra HP at en skriver til 1500 kr som var kjøpt av forbruker var utenfor reklamasjon ettersom at den var 2,5 år gammel. Kun vært byttet blekk på den én eller to ganger. Så er det bare drivere det er snakk om er du heldig. Tror du kan tjene litt på å ta en telefon og klage på avslaget. Har en liten mistanke om at du vet hvor du havner når du ringer inn for å klage Det er ikke et bastant avslag, altså? Da får jeg ringe på tirsdag og høre om de kan vurdere saken på nytt. Takker for tipset. =) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg fikk i dag beskjed fra HP at en skriver til 1500 kr som var kjøpt av forbruker var utenfor reklamasjon ettersom at den var 2,5 år gammel. Kun vært byttet blekk på den én eller to ganger. Så er det bare drivere det er snakk om er du heldig. Husker du saken med Bluetooth-dongle fra sandberg, kjøpt før SP1 ble lansert til XP? Og kunden som klagde oss inn for forbrukerrådet fordi driverene ikke fungerte under SP1? Da konkluderte forbrukerrådet med at man ikke kunne forvente fremtidig støtte i noe som ikke eksisterte på kjøpstidspunktet Stemmer det. De har sine øyeblikk en gang i blant. Ikke spesielt ofte vil mange påstå,, men en gang i blant. =) Lenke til kommentar
TEE Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg fikk i dag beskjed fra HP at en skriver til 1500 kr som var kjøpt av forbruker var utenfor reklamasjon ettersom at den var 2,5 år gammel. Kun vært byttet blekk på den én eller to ganger. Så er det bare drivere det er snakk om er du heldig. Tror du kan tjene litt på å ta en telefon og klage på avslaget. Har en liten mistanke om at du vet hvor du havner når du ringer inn for å klage Det er ikke et bastant avslag, altså? Da får jeg ringe på tirsdag og høre om de kan vurdere saken på nytt. Takker for tipset. =) Særlig på kamera- og printerprodukter vil det ofte være danske eller finske hovedteknikere som har "siste ord" i den tekniske avgjørelsen av en reklamasjon, og de er ikke alltid oppdatert på hvor godt beskyttet en norsk forbruker er De sakene pleide å gå gjennom "klageavdelingen" til HP før det ble sendt svar til forhandlerne, men det har vært litt omlegginger på den biten for å sørge for at dere får svar raskere enn det skjedde siste halvåret i fjor, om du husker den perioden med HP. Om dere får et avslag dere vil klage på så er det alltid mulig å snakke med samme "klageavdeling" (pleide vel å bli presentert som reklamasjonsavdelingen før hvertfall) for å få et endelig svar Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Det var en grei forklaring. Fikk en mail der de skrev noe som at deres juridiske avdeling hadde sett på saken, og at de hadde konkludert med det var ingen praksis som motstridet to års reglen. Tenkte vel at her bruker de kjøpsloven mot oss. Noe de også i utgangspunktet kan gjøre da jeg ikke kjenner til vår avtale med HP i detalje. Som kunde ville jeg aldri ha godtatt to år på en skriver til 1500 kroner som nesten ikke er brukt, og jeg tror ikke FTU ville ha gjort det heller. Jeg gjør som du sier, og ringer på tirsdag. Ellers er vi veldig fornøyd med HP. Det er veldig lite problemer, og vi får godkjent de fleste krediteringer. Nå er det ikke jeg som daglig sitter med serviceansvaret i min bedrift, men de som gjør det er stort sett veldig fornøyd med HP. Uten å nevne navn så er HP milevis foran enkelte andre produsenter når det kommer til kundebehandling og service. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Jeg tror den produsenten som begynner å bruke argumentet "kunden reklamerte til dere, og dere har ikke reklamasjonsrett mot oss" overfor forhandlere like godt kan begynne nedleggelsen Edit: Alt hva avtalene sier mellom forhandler og produsent kan de selvfølgelig gjøre det, men tror ikke jeg har hørt om noen som har en så ekstrem holdning. Og tror heller ikke forhandlerne hadde blitt veldig lenge med en sånn holdning fra produsenten. Endret 30. mai 2009 av TEE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå