Gå til innhold

Trenger hjelp Gaming Pc max 16k

Anbefalte innlegg

Hey trenger ny gaming pc, max 16-tallet, trenger omtrent alt, eneste jeg har er windows 32-bit og mus, tenkte g19 tastatur, og max 22" skjerm.. forslag?

pcen skal kunne kjøre GTA IV uten problemer og kunne spille spill en stund framover uten at jeg trenger å bytte noen komponenter

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ela018, verdt å ta med at skjermkortet ikke klarer Crysis på max uten å gå ned på 1280x1024?

hm, hvordan vet du det? :)

http://www.overclock3d.net/reviews.php?/gp...graphics_card/7

Det er verdt å merke seg at Crysis ikke er i ATI's favør da det er "skreddersydd" til nvidia.

Det er også en fyr på Komplett sitt kommentarfelt som mener at en må ned i 1280x1024 oppløsning for å få grei flyt. Det er ganske mye for et kort å gjøre når du har på max AA og AF...

Lenke til kommentar
Ela018, verdt å ta med at skjermkortet ikke klarer Crysis på max uten å gå ned på 1280x1024?

hm, hvordan vet du det? :)

http://www.overclock3d.net/reviews.php?/gp...graphics_card/7

Det er verdt å merke seg at Crysis ikke er i ATI's favør da det er "skreddersydd" til nvidia.

Det er også en fyr på Komplett sitt kommentarfelt som mener at en må ned i 1280x1024 oppløsning for å få grei flyt. Det er ganske mye for et kort å gjøre når du har på max AA og AF...

beklager at jeg tok feil, men det er ikke et dårlig kort! :)

Lenke til kommentar
bygge selv er vel billigere/bedre? og lurte på om det er smart å satse på i7 for fremtiden? jeg vil ha en pc som spiller alt av spill og som jeg ikke trenger å bytte deler på, på en lang stund

ja, det er billigere, men jeg kan ikke si bedre. du får ihvertfall mer for pengene. kan du bygge selv da? det er en del du kan gjøre feil.

i7 er noe for framtiden ja :)

Lenke til kommentar
bygge selv er vel billigere/bedre? og lurte på om det er smart å satse på i7 for fremtiden? jeg vil ha en pc som spiller alt av spill og som jeg ikke trenger å bytte deler på, på en lang stund

ja, det er billigere, men jeg kan ikke si bedre. du får ihvertfall mer for pengene. kan du bygge selv da? det er en del du kan gjøre feil.

i7 er noe for framtiden ja :)

jeg kan ca bygge selv, hjalp en kompis for 1mnd siden og får hjelp med han igjenn når jeg skal bygge

da tror jeg at jeg vil satse på i7 og sansynligvis gtx295 (ser det ranker best på spill hos overclock3d.net)

edit: overCLOCK :p

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar

Forskjellen på Ci7 920 og Phenom II 955BE vil hovedsaklig vise seg om du går for 285/295 SLI, eller tri/quad-fire med 4870/4890. Alt under det vil skjermkortene være flaskehalsen i de aller fleste spill. Ci7 vinner på tallknusing som i videoredigering, 3d modellering, rendring, osv, men hvis du bare skal spille er jo det lite relevant. Generelt vil du få litt større budsjett til GPU om du går for AMD-løsningen, og om du går for AM3 hovedkort vil begge løsningene være ca like fremtidsrettet.

Ci7 alternativ:

Prosessor: Ci7 920 (2,66Ghz) (2195kr)

Hovedkort:Asus P6T Deluxe V2 (2.195kr)

Ram: Corsair Dominator 6GB 1600mhz CL8 (1499kr)

Skjermkort: Gainward GTX 295 (4250kr)

Sum: 10.139kr

Phenom II alternativ:

Prosessor: Phenom II x4 955BE 3,2Ghz (2295kr)

Hovedkort: Asus M4A79T (790FX+SB750) AM3 (1650kr)

Ram: Corsair 4GB 1333mhz CL9 (765kr)

Skjermkort: 2x XFX 4890 "xXx" (OC) (2299kr x2 = 4598kr)

Sum: 9308kr

Og så må du ha Kabinett, PSU, lagring, ekstra vifter?, og perifere enheter i tillegg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke peil på intel hovedkort, så det må du få presise råd fra noen andre på, jeg bare fant et i riktig prisklasse som hadde fått gode anbefalinger.

Når det gjelder RAM så kan du jo egentlig gå for W7 RC, 32-bit windows er egentlig avleggs for en ny spillemaskin. Dessuten er det liten prisforskjell fra 3GB til 6GB kit, og ved multitasking er det alltid koselig å vite at du har noe å gå på. Og så er det også trygt å slå av pagefile uten å bekymre seg for om det holder med RAM.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke peil på intel hovedkort, så det må du få presise råd fra noen andre på, jeg bare fant et i riktig prisklasse som hadde fått gode anbefalinger.

Når det gjelder RAM så kan du jo egentlig gå for W7 RC, 32-bit windows er egentlig avleggs for en ny spillemaskin. Dessuten er det liten prisforskjell fra 3GB til 6GB kit, og ved multitasking er det alltid koselig å vite at du har noe å gå på. Og så er det også trygt å slå av pagefile uten å bekymre seg for om det holder med RAM.

hmmm vil w7 støtte mere ram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...