Pinocchio Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Hei! Jeg kan meddele å ha blitt frastjålet lommeboken av sigøynere. Denne episoden fant sted i Bergen sentrum, langs den såkalte lysløypen fra Torget til Festplassen på kvelden i helgen som var. Jeg sto og tok ut penger i en minibank, hvor det vrimlet av såkalte "blomsterdamer" De sto nærmest og hang over deg for å få noen av pengene. Jeg kom meg til slutt unna i god tro... Noen timer senere finner jeg selvsagt ut at hele lommeboken er vekk. Jeg hiver meg over mob'en som jeg heldigvis hadde i en dyp bokselomme, og ikke i en hettegenser-lomme, som med lommeboken (stupid) og stenger bankkortet mitt... Dagen etter finner jeg som ventet ut at jeg har blitt kortsvindlet for hele 8000 kr. De såkalte "blomsterdamene" brukte tiden sin godt ved minibanken, der de tyvtitta på pinkoden, og medsammensvorne lommetyver var nok meget kjappe med å trenge seg innpå for å stjele lommeboken.... Det advares herved på det sterkeste mot disse folkene ... De er høyst organiserte, superprofesjonelle svindlere og lommetyver, som selvsagt vet å utnytte berusede nordmenn Det er imidlertid også høysesong for disse folkene. Endret 26. mai 2009 av Pinocchio Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Ikke særlig lurt å ta ut penger mens folk henger over skulderen din da? Selvsagt tråkig å miste så mye penger, men du "beskyttet" i tillegg heller ikke PIN-koden din, noe som muliggjorde at kontoen ble tappet. Vil du i heletatt få dekket noe av banken? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) De stjal burgeren min når jeg skulle stikke sugerøret ned i brusen. Hvis de er av samme type som de rumenske tiggerne som løper rundt i Trondheim? Jeg bruker å gi penger til norske alkoholikere som spør, foran trynet på sigøynerne bare på jævelskap. Ikke pga. etnisk eller nasjonal bakgrunn, men fordi de er så mye hyggeligere, og faktisk kan sette seg ned å slå av en prat. Især han som spurte meg: "Du, jeg var til tannlegen å trakk ei tann i dag, og det gjør så jævlig vondt. Kan ikke du sponse en sliten alkoholiker med noen kroner så jeg får drukket vekk smerten?" Og så spurte han om jeg hadde tid til å høre ei historie, og fortalte ei historie fra "da han var ung". Egentlig fortjener jo ikke noen tiggere penger når det er personlig tigging, men metodene som rumenerne bruker er skikkelig stygge, og de driver åpenlyst tyveri også. Endret 26. mai 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
Pinocchio Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Ikke særlig lurt å ta ut penger mens folk henger over skulderen din da? Selvsagt tråkig å miste så mye penger, men du "beskyttet" i tillegg heller ikke PIN-koden din, noe som muliggjorde at kontoen ble tappet. Vil du i heletatt få dekket noe av banken? I de fleste saker med kortsvindel og tyveri, blir tapet dekket av banken, men det er ikke dette som er poenget. Det som er poenget er at det skal være mulig å ta ut penger på byn uten å bli utsatt for svindel og tyveri... Noe det definitivt ikke er når et folk som rendyrker kriminalitet, og utdanner barna sine til et kriminelt liv, yngler på gatene i hele Norge. Det går ikke en dag uten at jeg leser at det et eller annet sted i Norge er noen er blitt svindlet utenlandske "et eller annet overprisa skitt"-selgere Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Disse Blomste/Cowboyhatte selgerne er i Ålesund og. De stod på værst siste høst. Det skummle var at det engang stod en Litauen-regisrert bil parkert rett atmed et utested (godt synlig), var 3stk i bilen, ene litt ung. Har sett dyre biler som er Littauen registrert! Og da kobler man liksom at det er lederen/pimpen deres.... Edit: Var faktisk en som tigget også... Pratet litt, gav han faktisk en 50 lapp... Jaja! Endret 26. mai 2009 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Haha, cowboyhatt-selgerne var utenfor Dimmu Borgir-konserten på torget i Trondheim, hele kvelden. Jeg så ikke en eneste hatt ble kjøpt. De ble vel litt overrasket over at 1000-2000 mennesker ikke ville kjøpe de rosa, blinkende hattene deres men jeg skjønner det godt. De henger litt etter på pensumlesningen om norges sosiokulturelle mangfold. Endret 26. mai 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Husk å være nøye med å opprette innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå