MountainYard Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg og noen kompiser skal kjøpe paintball utstyr og lurer på hvilken type vi skal kjøpe. Luft eller gass. Påfylling er en del av temaet. Vi kan dra ut til en butikk i nærheten som fyller på luft gratis og gass for en billig penge, men kan vi fylle Luften hjemme evt hos en dykker med dykkertank og utstyr til å fylle dem? En annen ting vi lurte på var hva er specs. en 20oz gass vs en 1.1l luft. Hvor mange skudd og skyter man lenger med den ene? Takk. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Akkurat direkte fordeler/ulemper husker jeg ikke sånn teknisk. Men med luft er det jo tilnærmet billigere å fylle, og du får jo fyllet hos en dykker ja. Og du kan selv kjøpe deg en dykkertank, også fylle derfra. Men med co2 må du vel kanskje til en mer spesifisert butikk. Enkelte sier også at fordelen idag er å kjøpe luft, siden både tilgang og omfanget er mye bedre med luft. Men det mer tekniske med luft vs. co2 får du vel vite senere i tråden. Lenke til kommentar
MountainYard Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Luft er vist best. Ifølge paintballklubb.no Så jeg går for det. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
tsoiland Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Luft er best ja. Men du trenger en spesiell tut for å fylle av dykkerflasker.. Den koster rundt tusenlappen. Tror ikke vanlige dykkere har den. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Sant, du trenger en fyllestasjon. Og som i flere tilfeller bør du bestemme deg for om du skal ha 200 eller 300 bars tanker. Lenke til kommentar
xenoxz Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 I tillegg skal visst CO2 ha problemer i lave temperaturer. Altså Norge om høsten/vinteren/våren Lenke til kommentar
kjetilst Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Co2 er skikkelig ustabilo når det er kaldt den varierer på trykket på hvert skudd omtrent. har jeg hørt Endret 8. november 2009 av kjetilst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå