kvaerk Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Vel, nettopp installert service pack 2 for vista. Og skulle restarte maskinen, men den nekter å starte opp. Under oppstarts så komemr den til punktet der den lister opp alt ustyr i maskinen, og så kutter den bare ut?? Etter ett par omstarter kom jeg til der jeg kan velge sikker modus, velger dette, og den slår seg av. Har en nostromo n52 håndkontroller for spilling, og den lyser rødt etter at maskinen slår seg av, noe den egentlig ikke skal gjøre når maskinen er slått av. Dro derfor stikkkontakten til PC en ut, men det gjorde ikke noen forskjell. Oppdatering:, ser ut til at maskinen slår seg av etter en viss tid. Tenkte jeg skulle forandre boot sekvensen for å starte fra dvd, men maskinen slo seg av mens jeg var i bios. Minner litt om en HW feil, men vet ikke. Har ikke tatt tiden, men virker som det går fortere for hver gang. Oppdatering 2:Etter å ha latt maskinen stå litt, og dratt ut ledninger til periferi utstyr, så fikk jeg startet maskinen opp i sikker modus, restartet så maskinen for å starte opp i normal modus, og da slo den seg av igjen. Varmeproblem??, på en maskin jeg har hatt i 2 år. Støvsuger den sånn en gang i halvåret, får ta en tur under, men tviler på om det hjelper særligt. Noen forslag til hva jeg skal gjøre?? Bilder av skjermenunder oppstart Endret 26. mai 2009 av kvaerk Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Det er jo mye som tyder på at du har et varmeproblem hvis maskinen slår seg av raskere hver gang, og i tillegg slo seg av da du var i BIOS. Da du lot maskinen stå i lengre tid, fikk du startet den i sikkermodus fordi den ikke bruker så mange komponenter og den var kald, men i normal modus vil belastningen bli høyere og behovet for kjøling øker. Vil jo tro at dette er relatert til CPU-kjøling, selv om dagens moderne CPUer tåler mye mer enn eldre CPUer før de blir for varme. Men som sagt, tyder på dårlig CPU kjøling. Sjekket at alle vifter går som normalt? Endret 27. mai 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
kvaerk Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Oppdatering: Idag startet jeg maskinen, og.....så virket den som helt normalt??? Nå har maskinen vært på i ca 2 timer. Kjører BF2 og ingen problem. Fikk ett hint om engelsk Vista SP2 oppdatering ikke gikk så godt på norsk utgave, så det kan værer dette. Gir det en dag med testing til før jeg friskmelder den. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Det er aldri en god ide å installere service packs med et annet språk enn det du har. Jeg kjører Vista Ultimate 64-bit spansk versjon med norsk tilleggsspråk installert, og fikk smekk over fingrene da jeg skulle installere SP2. Noe ala "Vennligst fjern norsk språk før du prøver å installere SP2". Fjernet norsk ekstra språk og Ultimate SP2 går som en drøm. Endret 28. mai 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå