PyrionZ Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Trenger hjelp med hvordan man regner arealet av en bygning. Legger ved et bilde for å vise hva jeg mener, hvordan skal jeg regne areal av hele bygningen? (Bildet er hentet fra Finn.no) På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Hvis du vet forholdet mellom bildet og virkelighet er det bare å hente frem linjalen og kalkulatoren. Det hjørnet i kjøkkenet blir litt verre, Du kan se på hjørnet som en fraværende trekant. Finn arealet av "trekanten" og den trekk den fra resten av kjøkkenet. edit: Dette blir bruttoareal da, aner ikke hvordan man finner netto(bo)areal Endret 26. mai 2009 av khaffner Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Den er grei. Har desverre ingen mål på dette bildet. Skulle hatt et med mål, så om noen har. Så er det bare å sende det på PM, da blir jeg glad! Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Om det ikke er mål på tegningen så er det ikke mål på tegningen. Målestokken skal stå sammen med tegningen. Om det står f.eks 1:50 så er 1cm på tegningen 50cm i virkeligheten. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Var ikke sånn jeg mente det.. Skulle hatt en tegning med mål på, ikke et helt hus, men en leilighet. Står heller ikke målestokk på tegningen. Så er temmelig usikker på målene. Kan jo alltids lage meg egne mål, men hadde vært greiest med ei ferdig tegning!; p Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Spør en byggmester eller kanskje et arkitektkontor i nærheten, der har de tegninger over ting de driver med, om du er snill og grei får du kanskje kopiere litt av en tegning om du forklarer at det er til en skoleoppgave eller lignende. Tviler egentlig litt på at du får hos arkitektkontor, men kan hende du har flaks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå