Skrujernet Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Hei Kjøpt e meg et par deler fra mpx.no. Har laget et par tråder fra før for å løse problemene jeg fikk. Det viste seg at prosessor eller hovedkorthadde blitt var ødelagt på et vis, men vet ikke hvilken. Det luktet litt svidd fra prosessoren men ikke noe stank. Så spørsmålet blir vist det ikke er prosessoren det er noe galt med, hva koster det for meg? Ka de se om det er jeg som har påført skaden eller om det er DOA? Takker på forhånd! Endret 26. mai 2009 av atriC Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Enten så er det noe galt med prosessor eller så er det ikke det. Om du tar en kikk på siden til MPX eller sender de en mail får du greie på hva de tar for å teste en komponent, som viser seg å fungere og returnere den. Problemet er da nesten aldri prosessor, men hovedkort, minnet eller evt bruker. Om du ikke har brukket den i to, noe som praktisk talt er umulig, er det vanskelig å laste bruker. Om det er noe galt med prosessor koster det deg selvfølgelig ikke noe. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 Hva mener de med at jeg skl først motta et ferdig frankert postlapp? Her er forresten resten av meldingen Din retur er nå registrert hos vår returavdeling , og du vil motta ferdig frankert postlapp for innsendelse av maskinen. Ditt returnr er: *pip* Når maskinen skal sendes til oss må den pakkes forsvarlig mot slag og støtskader. Ta vare på kollinr ved innsending. Viktig at du tar vare på saksnummer/returnr du fikk ved henvendelse til oss. Ved en DOA så vil du få en ny salgspakke fra oss, men med forbehold om at det sendes inn komplett pakke og at det ikke er noen fysiske skader på varen. Returavdelingen vil foreta en vurdering hvorvidt det er en DOA eller ikke. Normal behandlingstid hos vår returavdeling er ca 5-7 virkedager fra de mottar maskinen. Ha en fin dag! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hva mener de med at jeg skl først motta et ferdig frankert postlapp? At du skal vente med å sende inn varen til du har fått en frankert adresselapp fra MPX. NB! Hvis ksden på hardware skyldes din håndtering (noe i din tråd tyder på kortslutning) vil du måtte betale feilsjekking selv og selv må kjøpe nue erstatningsvarer. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Den kan jo ikke bare kortslute når jeg bare overklokket den til 3Ghz med en noctua vifte. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 du har vel lite du skulle sagt om du har klokket den. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hvor hos mpx står det at denne kan overklokkes? Har du overklokket CPU'en og feilen er en følge av dette har du jo gått ut over vanlig bruk av produkt og således kvittet deg med all rett til bruk av garanti-/reklamasjonsrett. Du får bare håpe at mpx sin servicepartner sin undersøkelse ikke viser at feilen kommer av overklokking... Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Brukte standar intsillinger som var på MSI kortet ( Silence, cool, game, cinama osv var vist navnene) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå