Anew Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Selges 450D kit uten solblender og med roterende frontelement? Det er det billigste objektivet verden har sett. Det er ingenting som er påkostet i det. De færreste nybegynnere vet hva en solblender er (du har sikkert sett hvor mange som alltid har den på bak frem), så de savner den ikke. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) HK supplies er en seriøs eBay-seller som mange her bruker. Du kan kjøpe både handgrep, batterier, grep/batt-sett og solblender EW60C der. Endret 27. mai 2009 av Nautica Lenke til kommentar
CVFoto Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 HK supplies er en seriøs eBay-seller som mange her bruker.Du kan kjøpe både handgrep, batterier, grep/batt-sett og solblender EW60C der. takk... skjekker han nå. Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Har selv handlet fra HK supplies ved flere annledninger og det har gått knirkefritt, er å ambefalle på det sterkeste. Kommer til å bruke denne selgeren i fremtiden når det skal handles inn nytt utstyr. Mitt batterigrep er uorginalt men fungere kjempe flott, det er jo tross alt bare en plastikk klump med noen få knapper. Ingenting å utsette på kvaliteten, selv om det ikke er en svinedyr original canon. Lenke til kommentar
snurre1 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Har kjøpt ny solblender på ebay til min canon 450, 18-55. Betalte kr 56,- rett hjem i postkassa. Pass på at du kjøper en som er sirkulær og ikke for dyp. Er den det vil du få skygger i hjørnene ved bruk av vidvinkel. Rette betegnelsen er EW-60. Japan Foto selger samme, du kan se bilde av den der. Pris kr 149,- pluss porto. Lenke til kommentar
CVFoto Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Har kjøpt ny solblender på ebay til min canon 450, 18-55. Betalte kr 56,- rett hjem i postkassa. Pass på at du kjøper en som er sirkulær og ikke for dyp. Er den det vil du få skygger i hjørnene ved bruk av vidvinkel. Rette betegnelsen er EW-60. Japan Foto selger samme, du kan se bilde av den der. Pris kr 149,- pluss porto. takk.. tror jeg kjøper solblender på japanfoto... men batteri grip tingen kjøper jeg på Ebay... 1000,- mindre Lenke til kommentar
Spook Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hvorfor i all verden kjøpe på japan Foto for kr 149,- + porto når du kan få det samme på eBay for kr 56,- inklusive porto? Det er da helt unødvendig å kaste hundrelapper ut av vinduet - og om noen absolutt vil kaste slike så si ifra så skal jeg sende over en ferdig frankert konvolutt av passende størrelse Lenke til kommentar
CVFoto Skrevet 27. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2009 Hvorfor i all verden kjøpe på japan Foto for kr 149,- + porto når du kan få det samme på eBay for kr 56,- inklusive porto? Det er da helt unødvendig å kaste hundrelapper ut av vinduet - og om noen absolutt vil kaste slike så si ifra så skal jeg sende over en ferdig frankert konvolutt av passende størrelse tryggere vel å kjøpe fra Japanfoto Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hvorfor i all verden kjøpe på japan Foto for kr 149,- + porto når du kan få det samme på eBay for kr 56,- inklusive porto? Det er da helt unødvendig å kaste hundrelapper ut av vinduet - og om noen absolutt vil kaste slike så si ifra så skal jeg sende over en ferdig frankert konvolutt av passende størrelse tryggere vel å kjøpe fra Japanfoto Egentlig ikke. Har du å gjøre med en seriøs eBay-selger vil du neppe få noen som helst problemer i det hele tatt. Hvis du mot formodning aldri skulle motta produktet får du en refund via PayPal, og mange selgere har returordninger hvis du ikke skulle bli fornøyd med produktet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Hvorfor i all verden kjøpe på japan Foto for kr 149,- + porto når du kan få det samme på eBay for kr 56,- inklusive porto? Det er da helt unødvendig å kaste hundrelapper ut av vinduet - og om noen absolutt vil kaste slike så si ifra så skal jeg sende over en ferdig frankert konvolutt av passende størrelse Jeg betaler heller 149 kroner for en solblender som er designet for objektivet mitt enn56 kroner for et som tilfeldigvis kan monteres på objektivet mitt. Det har jo allerede vært to personer her inne og beskrevet ebay motlysblendere som tydeligvis ikke er designet til objektivet. Tom Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jepp det er "blomkål" typen som blir veldig dumt når frontelementet roterer. Men den med benevnelsen EW 60 C er helt lik originalen,den stikker bare et par cm. ut og er rundt. Lenke til kommentar
CVFoto Skrevet 28. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2009 takk for alle svar! blir nok en EW-60 på meg.. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hvorfor i all verden kjøpe på japan Foto for kr 149,- + porto når du kan få det samme på eBay for kr 56,- inklusive porto? Det er da helt unødvendig å kaste hundrelapper ut av vinduet - og om noen absolutt vil kaste slike så si ifra så skal jeg sende over en ferdig frankert konvolutt av passende størrelse Jeg betaler heller 149 kroner for en solblender som er designet for objektivet mitt enn56 kroner for et som tilfeldigvis kan monteres på objektivet mitt. Det har jo allerede vært to personer her inne og beskrevet ebay motlysblendere som tydeligvis ikke er designet til objektivet. Tom Det er jeg helt enig i. Det gjelder å kjøpe riktig solblender uansett om man kjøper den billig (på eBay eller DealExtreme) eller dyrere/dyrt (hos japan Foto eller hvor som helst ellers i Norge). Jeg har kjøpt alle mine solblendere på DealExtreme og eBay - billige og helt grei kvalitet. Og alle var laget spesielt for objektivet jeg kjøpte det for og med "bayonet mount" helt lik som originalene i motsetning til "screw in" som jeg ikke vil anbefale noen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Selges 450D kit uten solblender og med roterende frontelement? Det er det billigste objektivet verden har sett. Det er ingenting som er påkostet i det. De færreste nybegynnere vet hva en solblender er (du har sikkert sett hvor mange som alltid har den på bak frem), så de savner den ikke. Enkelte er så heldige at de får med en skikkelig solblender (ikke de dårlige runde) når de kjøper kamera med kit-objektiv. Ikke roterer frontelementet heller. Men da snakker vi hverken Canon eller Nikon. De er for kjipe. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Selges 450D kit uten solblender og med roterende frontelement? Det er det billigste objektivet verden har sett. Det er ingenting som er påkostet i det. De færreste nybegynnere vet hva en solblender er (du har sikkert sett hvor mange som alltid har den på bak frem), så de savner den ikke. Enkelte er så heldige at de får med en skikkelig solblender (ikke de dårlige runde) når de kjøper kamera med kit-objektiv. Ikke roterer frontelementet heller. Men da snakker vi hverken Canon eller Nikon. De er for kjipe. Har da alltid fått med solblender og heller ikke roterende front på kitobjektiv fra Nikon og Canon, begynner å bli en del år siden... så muligens noen på marketingavdelingene har funnet ut at dette er en god plan? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Har bare skummet gjennom innleggene. Men en ting slår meg. Du kjøper ikke solblender til 450D. Solblender kjøpes til objektivet og er tilpasset dette. Alle mine Nikor-objektiver, samt Sigma/Tokina etc. er levert med solblender tilpasset objektivet. Til trådstarter. Ve til du har utstyret.Sjekk hva du har. Og kjøp evt. solbløender tilpasset objektivets brennvidder (hvis det ikke følger med). Husk også at solblender bare hjelper for sidelys(solstråler som treffer linseelementene. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Har bare skummet gjennom innleggene. Men en ting slår meg. Du kjøper ikke solblender til 450D. Solblender kjøpes til objektivet og er tilpasset dette. Alle mine Nikor-objektiver, samt Sigma/Tokina etc. er levert med solblender tilpasset objektivet. Til trådstarter. Ve til du har utstyret.Sjekk hva du har. Og kjøp evt. solbløender tilpasset objektivets brennvidder (hvis det ikke følger med). Husk også at solblender bare hjelper for sidelys(solstråler som treffer linseelementene. Skal vel ikke glemme at solblender fungerer ekstremt bra som beskyttelse også Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 En mulighet er å skive ut en gratis solblender. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 En mulighet er å skive ut en gratis solblender. Beskyttelses-effekten vil i det minste bli fullstendig borte med en slik Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Sikkert ikke dårligere enn et UV-filter. (Det var en spøk.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå