Gå til innhold

Ikke mottatt forskuddsbetalt vare


Anbefalte innlegg

Har bestilt et produkt fra en norsk nettbutikk. Varen måtte forhåndsbetales direkte til et kontonummer, noe jeg vanligvis er svært skeptisk til. Men siden det var snakk om et mindre beløp (i underkant av 1500 kr.) og nettbutikken var den eneste i Norge som solgte varen tok jeg sjansen.

 

For én uke siden fikk jeg beskjed om at betalingen var mottatt og at varen var sendt. I dag er fortsatt ingen vare kommet. Tenkte da jeg skulle ringe med nettbutikken å høre, men beskjeden som møtte meg på nettadressen var at nettsiden var stengt av utvikler. Ringte nummeret som stod oppgitt, og det viste seg at det var webhosten som hadde stengt nettbutikken på grunn av en ubetalt faktura. Jeg fikk oppgitt mobilnummeret de hadde registrert på kunden.

 

Når jeg ringte dette nummeret fikk jeg en polsk beskjed etterfulgt av en beskjed på engelsk om at «mobilabonnenten ikke var tilgjengelig». Når jeg tok et titt på fakturaen så jeg at det var fakturanummer 45.

 

Dette er oppklart en svindelsak, og jeg har lite håp om å få igjen pengene. Rettighetene ved bruk av kredittkort på Internett kjenner jeg til, men finnes det noen rettigheter dersom man har forhåndsbetalt en vare via vanlig nettgiro? Uansett er det kanskje greit å anmelde dette for ordens skyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det viser seg å være en misforståelse vil det kanskje være dumt av meg å gå ut med adressen? Ser nettbutikken har flere annonser liggende ute på Finn.no. Har sendt en e-post med spørsmål om produktene og spørsmål om et fungerende telefonnummer. Spennende ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...