Gå til innhold

Varm Prosessor!!!

Dj_Noldus

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt meg dette utstyret her

prossesor(Athlon 1,4GHz, 200MHz)

vifte(Zalman Flower,kobber 90mm vifte)

340W Chieftech strømforsyning

Problemet er at Prossessoren blir utrolig varm. 50-60 grader når jeg spiller. I noen prossesorkrevende spill fører dette til at pc'en krasjer. Til og med når jeg kjører med åpent kabinett det samme gjelder temperaturen. Det er jo slik at jeg ikke trenger ovn på rommet mitt!!!

Kan dette ha noe med at spenningen ligger på

3,4V

5,25V

12,25V

som er ganske mye over normalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme prosessor som deg og mine spennings

verdier er som følger:

Vcore value= 1,69V

3,3V value= 4,00

5 V value= 4,93

12 V value= 11,83

Tempen min ligger ikke over 42grader ved 100% bruk.

Jeg har en Swiftech MCX462 med en vifte på 62m³/h.

Idle i windows ligger den på 35-36grader.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-22 18:44, Anders Leipsland skrev:

Quote:

On 2002-01-22 18:14, Dj_Noldus skrev:

Problemet er at Prossessoren blir utrolig varm. 50-60 grader når jeg spiller.

Kan ikke se det helt store problemet her. Så lenge du ikke merker noe til ustabilitet så er ikke 50-60 grader en farlig temperatur. IMHO er folk litt for opptatt av CPU temp her på forumet.

Enig med deg Anders. jeg ahr en 55-60 når jeg spiller elelr bruker FlaskMPEG

Lenke til kommentar

Den temperaturen der er ingenting å si på.... i hvertfall ikke hvis du ikke klokker og modder så mye...

min gikk også på 50-54 grader.... men det var med litt klokking.... -helt til vifta mi gikk til skogen :eek: :?: .... prossessoren min gikk til HÆLVETE!!! :mad: for 3 Timer siden....... den hadde vel da en temperatur på 90-100 grader +++ kan jeg tenke meg...

kjett som ****.... Men, men... ikke noe å gjøre med det..... (køpe bedre kjøling nå da....)

Lenke til kommentar

""Problemet er at Prossessoren blir utrolig varm. 50-""60 grader når jeg spiller.

Er folk helt dumme eller veldig lite informert? 95 grader er killtempen på AMD cpuer. De ALLER fleste har over 60 grader og det virker helt fint. Man trenger ikke ha 30 grader på cpu for at den skal virke. Sålenge du ikke får bluescreens, eller at mye rart skjer, så er den helt bra!

CPU tempen din er helt fin, INGENTING å bekymre seg for! Ikke hør på de som sier at den er varm og du må ha ny vifte, blir bare å sløse med penger når den virker som den skal!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-22 21:09, viranth skrev:

95 grader er killtempen på AMD cpuer.

Du er sikkert helt klar over det, men systemet blir ustabilt lenge før du når 95 grader. En for høy(50-60 er ikke for høy), temperatur forkorter også levetiden til CPUen.

Ved 95 grader så mener AMD at CPUen brenner opp med en gang, i realiteten så kan man nok få en temp på over 100 grader i et veldig lite tidsrom uten å brenne CPUen.

Lenke til kommentar

Må dere tenke at de onboard målerne er somregel unøyaktige og , coren er nok en del grader hottere inni en i rommet under socketen f.eks. . så viser bios 60 grader kan den godt være 70 grader + , så det er egentlig ikke så rart.

Jeg har en Athlon XP 1600+ som jeg overklokka , når den kom over 55 grader i "motherboard monitor" så hang den seg, det ved full cpu load da .. så regner med at den er nok en del varmere inni kanskje ..

Hadde og en Tbird 1333@1620 som og hang seg når den kom opp i mot 55 grader.. hadde uptime på ei uke med den , men så hadde jeg kabinett viftene av glemte meg , så føyk den opp i 55 .. og bom ..

En Bør egentlig holde cpuene under 50 grader for optimal stabilitet.. Ved så høye hastigheter , og så mye varme utvikling er det veldig viktig med ei hod vifte, Zalman Flower er ALT for dårlig !!!

Kjøp deg Taisol CGK 760 m kobber bunn og sett på ei grei 80 mm vifte som ikke bråker , eller har du penger kjøp ei Alpha 8045 ribbe eller ei Swiftech 462b ribbe , og ei god 80 mm .. det er ei god investering og du har jo godvifta selv om du bytter cpu ei gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...