FrozenFish Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg prøvde å installere Avant Win Nav men får: "Warning: Screen isn't composited. Please run compiz (-fusion) or another compositing manager." så jeg googler litt og finner noe som jeg prøver: "Try running compiz with 'SKIP_CHECKS=yes compiz --replace ccp &'. If it works, and you want to enable compiz to autostart, run: $ mkdir -p .config/compiz/; echo SKIP_CHECKS=yes >> ~/.config/compiz/compiz-manager". Når jeg da prøver å sete Visual Effects til Normal, blir skjermen helt hvit. Det er tydelig noe jeg har glemt å gjøre eller glemt å installere, men finner ikke ut hva Noen som ser hva jeg har gjort, evt ikke gjort? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Får du noen feilmelding om du skriver denne koden i terminalen? compiz --replace Har du forsøkt å sette visuelle effekter på ekstra? (sikkert dumt spørsmål) Har du skjermkortdriver? Mitt siste forslag er å installere emerald og skrive denne koden: (bare et forslag, ikke sikker på om det kan hjelpe noen ting) emerald --replace Er ikke så flink i linux (enda), så dette var alle ideene jeg hadde. Endret 26. mai 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Ja, skjermkort driver er på plass... prøver "compiz --replace" nå.. Nope... ble hvit skjerm....! Endret 26. mai 2009 av FrozenFish Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) /apps/metacity/general/compositing_manager og enablet i conf editor (gconf-editor) og AWM virker nå... Nå er det bare resten igjen, lol Vel, skjermen blir i allefall ikke hvit lenger når jeg prøver visual effects... får bare ikke startet de, men det skal jeg vel klare Får "Desktop effects could not be enabled". Endret 26. mai 2009 av FrozenFish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå